Bahreinbe ugyanazt a három keveréket szállítja a Pirelli, mint amit Kínában használtak. A Szahírban épült pálya felülete különbözik az eddigi három (Barcelonával együtt) helyszíntől, ráadásul ez lesz az első éjszakai futam az évad során, amikor is a rajt és a befutó is villanyfénynél zajlik.
Emiatt a gumik viselkedése és a pálya állapotának változása egyáltalán nem ugyanolyan, mintha a hagyományos délutáni időpontban zajlana a verseny. A tavalyi évben a nyerőnek a három-kiállásos taktika bizonyult, amikor is ugyanazt a három keveréket hozta a gumiszállító, mint idén. Ezek pedig a szuperlágy, a lágy és a közepes keverék.
Mario Isola a Pirelli F1-es főnöke kiemelte, hogy a hátsó tapadás nagyon fontos lesz ezen a nagydíjon. „Ez egy igazán olyan pálya, ahol a hosszú egyenesek és a kemény féktávok váltakoznak, az erőt megfelelően kell az aszfaltra vinni és a hátsó kerekeket folyamatosan jó állapotban kell tartani a megfelelő tempóhoz. „Tavaly a hátsó abroncsok kopása nagymértékű volt, de a 2017-es specifikációjú gumikkal érdekes lesz látni a változást. A második szabadedzés különösen fontos lesz, mivel az lesz az egyetlen, amit az időmérővel és a versennyel hasonló körülmények között rendeznek hőmérsékleti szempontból” – tette hozzá Isola.