DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Öt dolog, amit a Kínai Nagydíjból tanultunk

Az F1 sokkal szebb arcát mutatta felénk Sanghajban, mint a szezonnyitón Ausztráliában, az izgalmas futam után pedig van néhány dolog, mellyel okosabbak lettünk.

1. A 2017-es autókkal igenis lehet előzni

Melbourne előtt és után valódi panaszáradat lepte el a médiát az előzések nehézségével kapcsolatban, a Kínai Nagydíj viszont bebizonyította ennek ellenkezőjét. Persze az akciók nagy része a vizes pályán történt rajt utáni kavarodás eredménye lett, Max Verstappen előrefutása nagyszerűen példázta, hogy aki mer, az nyer – és nem csak a DRS-zónákban.

Sebastian Vettel kőkemény választ adott azoknak, akik szerint csak mesterséges módon lehet előzéseket kreálni, hiszen a hatos kanyarból kigyorsítva tőle szokatlan agresszivitással múlta felül Daniel Ricciardót – ez a manőver biztosan benne lesz majd az év végi összefoglalókban. Mindazonáltal érdemes elgondolkozni a nyitott hátsó szárny hatékonyságán, hiszen éppen Vettel volt az, aki „DRS-vonatra” panaszkodott Kimi Raikkönen mögött, hiszen ezzel csak az van előnyben egy boly tagjai közül, aki elsőként használhatja a lehetőséget.

2. Még nagyon sok munka vár a Red Bullra

Verstappen csodarajtjának köszönhetően a 11. körben már a második helyen haladt, és minden esélye megvolt arra, hogy Lewis Hamilton után vesse magát. Csakhogy ez nem jött össze, és a végén 45 másodpercet kapott a győztes Mercedestől, csapattársával a nyomában. Bár a csendes péntek után hajlamosak vagyunk megkérdőjelezni a szabadedzések hasznosságát, a Red Bull számára kulcsfontosságú lesz a bahreini nyitónap, hogy megértsék, abroncsaik miért csak olyan szűk tartományban működnek megfelelően.

3. Sainznak megérte kockáztatnia

A mezőnyből egyedül a Toro Rosso spanyolja volt az, aki száraz abroncsokkal indult a nedves pályán, bár az ötlet csapatfőnöke, Franz Tost fejéből pattant ki. Eleinte úgy tűnt, Sainz rajtavesztett, hiszen a rajtnál mindenki faképnél hagyta, a safety car alatt pedig meg is pördült. Ettől kezdve azonban nem hibázott, és megszilárdította pozícióját a nagyok mögött – egy ideig még a két-két Red Bullnál és Ferrarinál is gyorsabb volt! Bottas ellen nem volt ellenszere, a középmezőny legjobbjaként, körhátrány nélkül a hetedik helyen végezni azonban így is dicséretre méltó eredmény.



4. Raikkönennek össze kell szednie magát

Aki ismeri Raikkönen pályafutását, nem volt meglepő számára, hogy a finn folyamatosan tapadás hiányára panaszkodott az autó elején. A Ferrarinak hallgatnia kell rá, ha ismét a dicsőséges Jégembert szeretnék csapatukban látni, bár az tény, hogy a finn nem létező motorproblémára is panaszkodott a futam nagy részében. Raikkönen versenyképtelenségét a futamot helyszínről követő Sergio Marchionne is észrevette, aki úgy véli, el kellene beszélgetniük vele, annak érdekében, hogy a legjobb teljesítményre legyen képes.

5. Jó döntés volt vizes pályán rajtolni

Bár a sanghaji aszfalton nem állt akkora víz, mint például tavaly Interlagosban, sőt, utánpótlás sem érkezett, a futam alaphangját az izgalmas indulás adta meg. Bízzunk benne, ez több égi áldás esetén is így lesz majd a jövőben.

A Motorsport összeállítása alapján.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: