A német pilóta szombaton még reménykedhetett abban, hogy az első tízben végezhet vasárnap, mivel a tempója megvolt ehhez a sanghaji kvalifikáción. A Renault pilótája végül csak a 12. pozícióban fejezte be a futamot, míg csapattársa, Jolyon Palmer közvetlen mögötte végzett.
Hülkenberget az abroncsok lehűlése viccelte meg a verseny elején: „Kockáztattunk az első kör végén, és bejöttünk a slick-ekért, mivel a pálya a célegyenes után gyakorlatilag száraznak tűnt. Amint kijöttem a bokszból, Stroll balesete miatt érvénybe lépett a virtuális biztonsági autó, és ilyen körülmények között, ha nem mehet teljes gázon az ember, a gumik rendkívül visszahűlnek.”
A német így folytatta gondolatmenetét: „Elveszítettem a tapadásomat, olyan volt, mintha jégen vezetnék, néhányszor meg is csúsztam... Onnantól kezdve minden rosszul ment, teljesen elromlott a stratégiánk, és így egyúttal a versenyünk is. Sajnálatos a dolog, mert azt gondolom, hogy nem lett volna rossz napunk.”
Palmernek csapattársához hasonlóan a gumik optimális hőmérsékleten tartása jelentette a gondot a futam elején: „Nehéz versenyen vagyunk túl. Bejöttem a felvezető kör végén a bokszba, de belementem egy vízátfolyásba, amikor a Toro Rossót próbáltam megelőzni, és akkor a gumik teljesen lehűltek, ugyanezt történt a virtuális biztonsági autó alatt. Ennek következtében egy nagyon nehézre sikeredett az első etapunk. Most újra fel kell töltődnünk, és reménykednünk benne, hogy Bahreinben egy sokkal jobb hétvégénk lesz.”