DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 24. kedd
F1

Grosjean tudta, hogy a második év jobb lesz

Romain Grosjean szerint előre sejthető volt, hogy Gene Haas F1 iránti szeretete és a Ferrari kulcsfontosságú támogatása miatt az istálló második szezonja jobb lesz, mint az első.

A francia pilóta nagyon örül annak, hogy a téli szünet alatti mérések és mérnöki munkák végül a pályán is pozitívan mutatkoztak meg. Az amerikai csapat ugyan nem kezdett jól, ami a verseny eredményét illeti, ugyanis Grosjean technikai hiba, Magnussen pedig egy ütközés miatti autósérülés miatt kiesett.

Ám előtte a kvalifikáción az istálló megmutatta várható erejét, Grosjean ugyanis a Haas eddigi legjobb időmérős eredményét szállította, 6. lett. A francia versenyző szerint ez egyenes következménye a tulajdonos, Gene Haas hosszú távú gondolkodásának. Úgy érzi, a kezdeti lendület ki is fog tartani a teljes szezonon át.

Magnussen és Grosjean is dicséri az autót a tesztek óta


„Előre tudtam, hogy a második évad jobb lesz, az egész rendszer nagyon okosan van megszervezve. Megérkezni a Formula-1-be, kis időt hagyni magunknak, megépíteni az autót – ez a sorrend. Még jócskán 2016-ban jártunk, amikor már régen az idei évre terveztünk, minden munkánk igencsak előrehaladott volt” – elemezte a helyzetet Grosjean.

„Gene érti a versenyzést, szereti is és jól tudta, hogy oké, az első év jó, de a második az igazi kihívás. Időbe telik kivívni a győzelmet, mindig egy lépéssel előre kell gondolkodni. Ők ketten Günther Steinerrel nagyon értik a szakmát” – tette hozzá a francia pilóta, aki eleddig már 10 dobogós helyezést szerzett, de győznie még nem sikerült.

Grosjean elismerően beszélt a partnerekről, dicsérte a Dallara erőfeszítéseit a karosszéria tekintetében, valamint a Ferrarit, aki a motorszállító és a felfüggesztés megtervezésében is oroszlánrészt vállalt, ezen kívül még mérnöki segítséget is nyújtanak nekik az olaszok. Ezek mind kellettek a kiugró tempónövekedéshez. Élvezi, hogy gyári támogatást kap az istálló, bár a Ferrari és a Haas szoros kapcsolata miatt elég sokan elégedetlenkedtek a paddockban korábban. A szabályok azonban lazábban kezelik ezt az F1-be újan belépő csapatok esetében.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: