A téli szünet egyik fő témája volt a trükkös felfüggesztés, köszönhetően a Ferrarinak: ők írtak levelet az FIA-nak, amelyben rákérdeztek, szabályos-e a hasmagasságot szabályozó felfüggesztés-megoldás, melynek fejlesztésében a Mercedes és Red Bull járt élen. A testület szabálytalannak minősítette az aerodinamikai teljesítményt befolyásoló rendszereket, és az Ausztrál Nagydíjon érkezett a hír, hogy az említett két istállót arra kötelezték, változtassanak felfüggesztésükön (igaz, az nem derült ki, milyen mértékben).
A hétvége más fejleményei miatt aztán hamar feledésbe merült a hosszú heteken át előtérben levő felfüggesztés-téma, mindenesetre a Mercedes kikapott a Ferraritól a szezonnyitón, a Red Bull pedig nem is küzdhetett a győzelemért. Felmerül a kérdés: mekkora szerepe volt ebben az illegálissá vált alkatrésznek?
„Ami a szabálytalannak nyilvánított felfüggesztési rendszert illeti, számba vettük ennek fejlesztését a tél folyamán. De hogy őszinte legyek, még ha lehetőségünk is lett volna rá, hogy használjuk, akkor sem fért volna az autóra a súlya miatt. Hatékonyak vagyunk a pályán, akárcsak az előző szezonokban” – állította Christian Horner csapatfőnök.
Ez a hatékonyság számításai szerint öt tizedmásodperc lemaradást tesz ki – ez olyan különbség, amely Horner szerint könnyedén áthidalható: „Nem volt olyan messze a Mercedes, nagyjából fél másodpercre saccolom. A Ferrari viszont nagyon meggyőző volt itt, valószínűleg övék volt a leggyorsabb autó. Nekünk a harmadik leggyorsabb jutott, és fél másodpercet kell találnunk, hogy harcolhassunk az előttünk levőkkel.”
„Max Kimi hajszolta egész versenyen, de Vettellel vagy Hamiltonnal nem szállhattunk szembe” – beszélt a végül ötödikként végző Max Verstappenről, a Red Bull egyedüli célbaérőjéről. „Még mindig korán van, a szabályrendszer nem forrt ki teljesen. Egy eltérő koncepció mellett tettük le a voksunk, és bízom abban, hogy ebben jó potenciál rejlik a fejlődésre. Nagyon sok pozitívumot találhatunk az ausztrál versenyben, azon a pályán, ahol az utóbbi pár évben nem voltunk túl versenyképesek. Építhetünk erre a következő futamokon.”
Arra azonban, hogy Horner várakozásainak megfelelően lefaragják a lemaradást, talán az év hetedik versenyéig is várni kell. Ekkor érkezik a Renault motorcsomagja, amely lehetőséget ad egy jelentős ugrásra. „A mi részünkről is sok a teendő, és a Renault-éról úgyszintén. Számukra Montreal jelenti a legfontosabb lépcsőfokot. Barcelonában egy kisebb dolog érkezik, Montrealban viszont jelentősebb” – mondta az Autosportnak Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója. „Reméljük, hogy csatlakozni tudunk a csatához. Ehhez az is kell, hogy a karosszériánkat szintén drámaian fejlesszük. A mérnökeink is így gondolják, és a szimulációkból is ez derül ki.”