DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Ferrari nem biztos benne, hogy tényleg ők a gyorsabbak

Noha megnyerték a szezonnyitó F1-es Ausztrál Nagydíjat, a maranellóiak vezető mérnöke szerint nem derült ki, hogy melyik élcsapat rendelkezik a jobb autóval. Stratégiából viszont jelesre vizsgáztak.

Noha az időmérőn még Lewis Hamilton és a Mercedes bizonyult a leggyorsabbnak Melbourne-ben, a versenyt végül nem a háromszoros világbajnok, hanem Sebastian Vettel nyerte meg, másfél év után vezetve ismét diadalra a Ferrarit. Az olaszok már a barcelonai teszteken is remekeltek, ám akkor még sokan kételkedtek abban, hogy tényleg ennyire jó-e a tempójuk, és Jock Clear vezető mérnök szerint még most sem kaptunk erre egyértelmű választ:

„Ha a verseny egy szakaszában szoros csatába bonyolódtunk volna, akkor megláttuk volna, kinek az autója a gyorsabb. De ha őszinte akarok lenni, nem tudom megmondani, ma melyik autó volt az, mert egyikünk se tudta igazán megmutatni, mit tud nyomás alatt” – nyilatkozta a leintést követően a Sky Sports kamerái előtt. „A futam elején Lewis menedzselte a tempót, hiszen ezt kellett tennie. Aztán amikor Seb az élre került, ő csinálta ugyanezt. Még mindig nem tudjuk, hogy pontosan milyen abszolút tempóra vagyunk képesek. Csak azt tudjuk, hogy ma nyertünk.”

vettel-melbourne-race-2017-dppi



A mostani győzelemben pedig kulcsfontosságú szerep jutott a kerékcseréknek és a taktikának: amikor Hamilton viszonylag korán, a 18. körben bejött a bokszba gumit cserélni, a Ferrarinál úgy döntöttek, tovább kint hagyják Vettelt, s végül a brit Max Verstappen hathatós segítségével elveszítette vezető pozícióját. Clear elismerte: eleinte elévágást terveztek német versenyzőjükkel, de aztán kiválóan reagáltak a Mercedes húzására, a Red Bull hollandjával pedig szerencséjük is volt.

„Azt gondoltuk, megvan a tempónk egy elévágáshoz. Próbáltunk közel kerülni emiatt Hamiltonhoz, de aztán ő állt ki elég korán. Utána úgy voltunk vele, hogy oké, megpróbálunk a lehető legtovább kint maradni, és talán majd a végén támadunk, de aztán forgalomba került, és így az elévágás automatikusan adta magát” – magyarázta a szakember. „Őszintén szólva ez a markunkban hullott, amikor beragadt Verstappen mellé. Fel kell készülni ezekre a helyzetekre már előre is. Seb nyilván keményen nyomta onnantól, hogy Lewis kijött előle, hátha van valami gumimelegítési problémája vagy ilyesmi. Természetesen Hamilton beragadása Verstappen mögé a kezünkre játszott.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: