DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Alonso: Végre nem úgy kell vezetnünk, mint a gyerekek

Nem minden F1-es pilóta lehet boldog a tesztek után, egy valamiben azonban egyetértenek: az új autókat felemelő érzés vezetni. Még Fernando Alonso is dicséretre ragadtatta magát.

A spanyol pilóta a héten több alkalommal is kirohanást intézett a Honda ellen, legutóbb azt mondta, hogy nem számít rövid távú megoldásokra Melbourne előtt. Amikor a héten megkérdezték tőle, hogy valóban padlógázon lehet-e venni a barcelonai hármas kanyart, szarkasztikusan csak annyit mondott, hogy számukra minden egyes kanyar padlógázas, de azért bővebben is kitért a szabályváltozások miatt átalakított F1-es autókra. „Ahogyan sikerül megtámadnod egy kanyart, ahogyan érzed a tapadást, nos, ez nagy meglepetés volt számomra” – idézte a Motorsport Alonsót.



„Végre úgy vezethetsz, ahogyan szeretnél, nem úgy, mint egy kisgyerek, hiszen az abroncsok nem hevülnek túl. Ez a legjobb érzés egy F1-es autóban. Ismét élvezetes a vezetés, most már csak arra van szükség, hogy olyan gyorsak legyünk az egyenesben, mint a többiek.” A teszten tapasztaltak azt sugallják, hogy sok körrekorddöntést fogunk látni a szezonban: Kimi Raikkönen szuperlágy abroncsokon futott legjobb ideje már több, mint három másodperccel bizonyult jobbnak Lewis Hamilton tavalyi pole-körénél.

De nem Alonso az egyedül pilóta, aki odavan az új autókért: „Ha gyorsabban mész, az mindig látványosabb, pokolian jó érzés padlógázzal végighajtani a hármas kanyaron. A közönség számára ezt nagyon nehéz megérteni, annyira lenyűgöző. Egyszerűen kib****tt menő” – hangzott Nico Hülkenberg nem éppen szofisztikált nyilatkozata. Nem csak az aerodinamika segít azonban a pilótákon, hanem az abroncsok jóval kisebb mértékű elhasználódása is, melynek Kevin Magnussen is nagyon örül.

„Nagyszerű, hogy végre ismét nyomni tudjuk” – mondta a dán. „Egy körbe mindent beleadhatsz, de utána is keményen autózhatsz. Persze ezek a gumik is kopnak, de ennek ellenére is akkora a tapadásuk, hogy simán nagy tempót tudsz velük autózni. Sokkal nagyobb móka a vezetés, egy körön egészen meggyőző, de versenytávra levetítve is, hiszen végre azt érzed, hogy gyors vagy. A régi autókkal csalódást keltő volt lassan menni, több kanyarban képtelennek bizonyultunk padlóig nyomni a gázt, szörnyű volt. Most viszont egészen más a helyzet: sokkal jobb.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: