A pozitív hangvételű reménykedés helyett többnyire negatív hírek érkeztek az elmúlt hetekben a Scuderia háza tájáról: a maranellóiak nem tudták elérni a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy szabálytalannak minősítsék a Mercedes és a Red Bull felfüggesztéseit, aztán olyan pletykák kaptak szárnyra, hogy B-autón dolgoznak a csapat gyárában, mert a műszaki részleg rájött, hogy tévútra jutottak az SF70-H névre keresztelt modellel. Az viszont dicséretre méltó, hogy a múlt hibáiból tanulva a Ferrari elnök-vezérigazgatója, Sergio Marchionne nem kívánt célokat kitűzni csapata elé – mint ismeretes, tavaly igencsak mellélőtt, amikor világbajnoki címet szeretett volna elérni az istállóval.
Bár a pályán egyelőre Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen is meglehetősen bátorító tempóra volt képes, a Ferrari el szeretné kerülni, hogy a sajtó felkapja, vagy esetleg átformálja pilótáik egy-egy nyilatkozatát, hogy aztán újra negatív híreszteléseket kelljen megcáfolniuk. Ennek érdekében a csapat teljes hírzárlatot rendelt el, sem Vettel, sem Raikkönen nem nyilatkozhat a médiának, szokásos sajtóközleményük is elmaradt a hétfői nap végén.
A média munkatársai természetesen egyáltalán nem örülnek, hogy a vörösök ilyen módon próbálják elejét venni a pletykáknak. „Az, hogy alacsonyabb fokozatba kapcsolnak, elfogadható, a teljes csend azonban nem” – mondta a La Gazette dello Sport újságírója, Luigi Perna a finn Iltalehtinek. „Az újságírók olyanok, akár a mérnökök, ők adnak visszajelzést a rajongóknak a történtekről, nekik joguk van hallani, mit mondanak a pilóták.” A La Republiccánál is kiverte a biztosítékot a Ferrari csendfogadalma: „Egyszerűen abszurd, hogy hírzárlattal kezdik az évet, mindezt a bemutatón látott szomorú jelenetsor után. A Marchionne által kért óvatosság érthető, de ez a gondatlanság teljesen más téma.”