A Renault 2016-ban egy ötéves tervvel jött vissza a Formula-1-be, amelynek végén természetesen nem is állhatna más, mint a világbajnoki siker. A nehéz visszatérő szezon után idén a második lépcsőfok következik, Jolyon Palmer és a frissen leigazolt Nico Hülkenberg közreműködésével – a csapat utóbbi pilótát is hosszú távú szándékkal kaparintotta meg, vele képzelik el a fokozatos előrelépdelést a Formula-1 ranglétráján.
„Azt akarjuk, hogy Hülkenberg megérkezzen és rögtön taroljon, Palmer pedig tovább tanuljon” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault Sport ügyvezetője az Auto Plus lapnak. Ami a csapatként elért eredményeket illeti, a konstruktőri kilencedik helyezésnél mindenképpen jobbra számít. „Célunk javítani pozíciónkon a konstruktőri pontversenyben. Ami a karosszériát illeti, az elejétől fogja jobban kell teljesítenünk, és kézben kell tartanunk fejlesztésünk ütemét. Gyorsabbnak kell lennünk.”
A Renault egyben motorgyártó is – ezen a téren hallottunk már tőlük pozitív nyilatkozatokat, ugyanakkor Abiteboul kiemelte, kétélű fegyver van a kezükben: „A motor frontján arra kell építkeznünk, amit tavaly készítettünk. Új és agresszív dizájn mellett döntöttünk, de megbízható és versenyképesebb csomagra lesz szükségünk az év egészében. Lehetőségünk lesz lemérni fejlődésünk, köszönhetően értékes partnerkapcsolatunknak a Red Bull-lal, ami jó mérce lesz számunkra.”
A Renault új konstrukcióját február 21-én mutatja be – elsőként a Williamstől kaphattunk betekintést abba, milyenek lesznek a várva várt, új aerodinamikai szabályok alapján épített 2017-es autók.