DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Radikálisan megújulhatnak az F1-es közvetítések

Bár a világ tévécsatornái dollármilliókat fizetnek azért, hogy a nézők náluk nézzék az F1-es versenyeket, a sportággal együttműködő Tata Communicatios egyik szakembere úgy véli, küszöbön a változás.

A száguldó cirkusz a hetvenes évektől vált azzá a globális cirkusszá, amelynek ma ismerjük, nem elhanyagolhatóan a televíziós közvetítéseknek köszönhetően. Bernie Ecclestone (és rajta keresztül a csapatok) rettentően sok pénzt tett zsebre évente csak azért, mert a csatornák nem sajnáltak dollármilliókat fizetni a közvetítési jogokért, még a 2010-es években is, amikor a világ nagy részén valójában már nem is lehet digitális forradalomról beszélni, hiszen az újmédiás eszközök már át is vették az uralmat a tv-k fölött.



Jelenleg is folyamatban van egy olyan technológia fejlesztése, mely a jövőben radikális módon átalakíthatja F1-nézési szokásainkat: ez nem más, mint az Over-The-Top (OTT)-tartalmak, amely röviden annyit jelentene a sportágban, hogy a közvetítés a FOM-tól egyenesen hozzánk érkezne az interneten keresztül, a televíziós társaságok megkerülésével. A sportág a közvetítések terén 2012 együttműködik a Tata Communicationsszel, amely cég a tavalyi Szingapúri Nagydíjon már kipróbálta a szolgáltatást, pozitív eredményekkel.

„Az OTT által támasztott egyik legnagyobb kihívás az volt a múltban, hogy nehezen lehetett szinkronba hozni azt, amit a televízión, és azt, amit az IPadeden vagy a telefonodon látsz” – nyilatkozta a Tata F1-ért felelős ügyvezető igazgatóját, Mehul Kapadiát az Autosport. „A közelmúltban ennek kiküszöbölésén dolgoztunk, és hogy bebizonyítsuk, meg tudjuk csinálni. Ezt próbálgattuk a Szingapúri Nagydíjon, és el kell mondjam, hogy a technológia használatra kész.”

Persze az érvényben lévő tévés szerződések egyelőre nem tennék lehetővé, hogy az OTT-t a közeljövőben alkalmazni tudják, de a Liberty Media érkezésével akár ezen a fronton is változás történhet. „Ez egy pénzügyi kihívás, hiszen a sport direkt szeretné elérni a fogyasztókat, ezzel együtt azonban elesnének a közvetítőktől származó összegektől. Legyen szó futballról, F1-ről, vagy krikettről, a szórakoztatási tényező a sport közelségéből fakad. Mi 360 fokos digitális fordulatra készülünk, kizárólag a rajongók érdekében” – mondta Kapadia.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: