A Renault egy későn átvett csapattal, és szinte minimálisan a saját képére formált autóval versenyzett 2016-ban, melynek meg is lett az eredménye, hiszen mindössze a kilencedik pozíciót sikerült megszerezniük a konstruktőrök versenyében. A márkán esett csorba kijavításaként a francia gyártó folyamatosan pumpálta a pénzt csapatába, 20%-kal növelte dolgozói számát, ennek alapján pedig joggal lehet azt várni, hogy előrébb fognak mozdulni 2017-ben. Csakhogy a Renault-t nem olyan fából faragták, hogy megelégedjen a középmezőny bizonytalanságával.
„Az új szabályoknak köszönhetően szerintem jobbak leszünk, hiszen nincs kifogásunk, hogy miért ne szerepelhetnénk folyamatosan a középmezőnyben a szezon elején” – nyilatkozta Cyril Abiteboul az Autosportnak. „Az viszont időt vesz igénybe, hogy a topcsapatokkal is szembe szálljunk. Folyamatosan invesztálnunk kell a csapatba, hiszen ha őszinte akarok lenni, az élen állók el fognak húzni tőlünk. Sokkal gyorsabban fejlesztenek, mint mi, ezért van szükség az infrastruktúránk növelésére.”
Miután a Renault motortéren 2015-ben egyértelműen a Mercedes és a Ferrari mögött kullogott, tavaly fejlődni tudtak – Bob Bell, a gárda főmérnöke szerint ez a motorrészleg megváltozott hozzáállásának köszönhető. „Sokkal fegyelmezettebbek és szigorúbbak, nem mondják ki világosan, hogy az általuk eszközölt módosítások teljesíteni fognak-e a pályán, avagy sem. Mert lehet, hogy a próbapadon minden klappol, de az autóba szerelve nem feltétlenül vannak összhangban a karosszériával. Például ha az erőforrás jól teljesít, de működés közben túlmelegszik, akkor nagyobbra kell tervezni a hűtőket, ez pedig így kisebb előnnyel jár. Összességében elmondható, hogy tudjuk, mit csinálunk a motorjainkkal, amelyek úgy fognak teljesíteni, ahogyan az elő van írva.”