DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Kubica: Szeretnék újra F1-es autót vezetni

A napra pontosan hat évvel ezelőtt súlyos ralibalesetet szenvedett lengyel kiválóság eltökélt célja, hogy egyszer visszaüljön egy Forma-1-es autó volánja mögé.

Robert Kubica a Lotus-Renault reménységeként kezdte volna meg a 2011-es szezont a száguldó cirkuszban, ám egy majdnem tragikus végkimenetelű baleset február 6-án szó szerint kettétörte karrierjét. A lengyel egy olaszországi ralin csapódott neki egy pálya menti szalagkorlátnak, amely átfúrta a Skoda Fabiát, szétroncsolva a pilóta jobb karját. Több hónapos rehabilitáció után az F1-es visszatérés lekerült a napirendről, s bár Kubica azóta megnyerte a WRC2-t, tesztelt DTM-autót, legutóbb pedig hosszútávú versenyeken indult, a krakkói számára úgy tűnt, végleg bezáródott a száguldó cirkusz kapuja.

„Három évvel ezelőtt tesztlehetőséget is ajánlottak nekem, de nem volt meg a kellő önbizalmam ahhoz, hogy jól is teljesítsek” – nyilatkozta az F1-es visszatérés esélyéről Kubica a Motorsport.com-nak. „Tudom, hogy az ilyen esélyek általában csak egyszer jönnek el az ember életében, de mindig biztos akartam lenni az állapotomban, és abban, hogy mire vagyok képes. Ha nem voltam benne biztos, azt mondtam magamnak: felejtsd el. A fizikai állapotom nem túl megszokott, hiszen kevesen tapasztaltak meg olyat, amit én. Mindenki másképp reagál, hiszen ez nagyon személyfüggő.”

Kubica utolsó F1-es tesztjén, 2011-ben


Amikor arról kérdezték a lengyelt, hogy most elfogadna-e egy F1-es tesztajánlatot, így válaszolt: „Igen. Ma már másképp válaszolnék – szeretnék kipróbálni egy F1-es autót. Nagyon régóta vezettem már, ezért biztosan nehéz dolgom lenne, de szerintem jól teljesítenék. Újra szeretném élni az F1-es tapasztalataimat. Rengeteg szimulátorban autóztam már, az F1-es pályák nyolcvan százalékán.”

„Ki kell azonban hangsúlyoznom, hogy a teszt egy dolog – egy F1-es versenyhétvége teljesen más. Az utóbbi három ott töltött szezonomban kivételes teljesítményre voltam képes, bár ennek úgy vélem, híján vagyok manapság. Szerintem 2010-ben a Renault-val semmit sem csináltam rosszul, és ilyen teljesítmény eléréséhez nagyon keményen kell dolgozni. A ralizásban ez hiányzott, mármint az időre gondolok, amely a felkészüléshez kell – minden túl hamar történt.”

Kubica kitért a Hosszútávú-világbajnokságra is, ahol idén teljes szezont fog futni az LMP1-es ByKolles csapat színeiben. A lengyel úgy véli, hogy a csapat remek lehetőséget biztosít számára, hogy visszatérjen az autóversenyzés nemzetközi vérkeringésébe. „Versenyző voltam és vagyok, a múltban profikkal dolgoztam együtt. Most egy új kaland elején járok, és hozzá kell szoknom a megváltozott körülményekhez. Az utóbbi években sok versenyajánlatot kaptam, de mindig is tesztelni akartam az előtt, hogy elköteleződtem volna.”

„Meg kell bizonyosodnom róla, hogy a testem képes kiállni a terhelést, és nem akarok igent mondani anélkül, hogy tudnám, jól tudok majd teljesíteni. Tudnom kellett, hogy milyen nehézségekkel fogok szembesülni, és hogy hogyan kezeljem őket. Most viszont késznek érzem magam. A bahreini teszt után megnéztem a kormányzás szögét, és nem lesz vele baj. Úgy vélem, 90%-os teljesítményre képes leszek majd, a maradék 10%-ot pedig át tudom hidalni” – tette hozzá a lengyel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: