Bár a McLaren az egyik legnagyobb és a második legsikeresebb istálló a Formula-1 történetében, a csapat jelenleg eddigi legkomolyabb mélypontját éli át éppen, amiből még a sokat látott vezetők és szakemberek segítségével sem egyszerű kimászniuk. A wokingiak visszaesése 2013-ban kezdődött, azóta a különös 2014-es szezonnyitó kivételével nem tudtak dobogóra állni, a Hondával kötött házasságuk pedig még távolabb repítette őket az élmezőnytől.
Az utolsó sikerek emléke pedig egyre csak távolodik: a McLaren immár négy teljes szezon óta nyeretlen, 2008 óta nem szerzett egyéni-, és 1998 óta konstruktőri bajnoki címet. És ha egy csapat gyenge formát mutat, versenyzőfronton sem lehet biztonságban: Fernando Alonso ugyan az idei évre még biztosan velük marad, ám szerződésének lejártával könnyen lehet, hogy távozni is fog, ha idén nem tapasztal komolyabb előrelépést.
Mindemellett ott vannak a csapat vezetőségében történt személyi változások, amelyek közül elég csak a 36 év után kegyvesztetté vált Ron Dennist említeni, hogy lássuk, milyen komoly átalakulások érkezhetnek hamarosan Wokingba. Ennek kivitelezése azonban már az új vezérigazgató, Zak Brown feladata lesz, aki már ismertette is a csapat középtávú céljait, miközben próbálja magát elhatárolni a Dennis és a többi részvényes között kialakult viszálytól.
„Nincs szükség űrtudományra ahhoz, hogy rájöjjünk, problémás a viszony a felek között” - mondta a Dennis menesztésével járó elmérgesedett helyzetről. „Én szándékosan nem avatkoztam bele ebbe a dologba, hiszen tudom, hogy a részvényesek egy dolgot akarnak igazán: világbajnoki címeket.”
Brown azt is elmondta, mennyi időt kapott a cél eléréséhez: „Az évtized végéig.” Ez értelmezéstől függően még három vagy négy szezont jelent, hiszen míg angol nyelvterületen inkább „2010-es évekként” hivatkoznak a 2019-ben véget érő évtizedre, addig a kifejezés pontos értelmezésében az évtized a 2020-as szezonnal zárul majd le. Akárhogy is, Alonso számára valószínűleg nem ez az egy év fogja jelenteni a különbséget.