DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Ezt tudni eddig a 668 kódnevű Ferrariról

Az olasz F1-es istálló már a nyári versenyeken próbálgatni kezdte új autója elemeit. Habár jelentősen módosulnak az aerodinamikai szabályok, a csapat egy másik területen szakíthat nagyot.

A 2017-es szezonnak minden csapat tiszta lappal vág neki: radikálisan megváltoznak az autók aerodinamikájára vonatkozó szabályok, lényegében teljesen új konstrukcióval kell előállni, így mindenkinek adott az esély, hogy jelentős lemaradást hozzon be. Különösen igaz ez az elmúlt idény alighanem legnagyobb csalódását okozó csapatra, a Ferrari, amely bajnoki reményekkel vágott neki 2016-nak, de csak harmadikként zárta a gyártók világbajnokságát.

A Ferrari műszaki struktúrájában fontos változások mentek végbe a tavalyi év közepén, technikai igazgatójuk, James Allison helyét Mattia Binotto vette át, és ahelyett, hogy a korábbiakhoz hasonlóan bevált külső szakembereket szerződtettek volna, házon belül igyekeztek felkutatni és kiemelni tehetségeket. Mindenekelőtt tehát azt a kérdést kell megválaszolnia a 2017-es szezonnak, hogy valóban életképes-e az új vezetőség.



A Scuderia autója, amely a 668 kódnév alatt fut – természetesen később megkapja hivatalos elnevezését is – csaknem két hónap múlva, február 24-én mutatkozik be Fioranóban. Egy kis ízelítő abból, mit kell a megszokottól eltérően megoldaniuk a karosszériát tervező mérnököknek: az autó szélessége és hossza is 20 centiméterrel nő, szélesebb, de alacsonyabb lesz a hátsó szárny, íveltté válik az első szárny, és nagyobbak lesznek a diffúzorok. Természetesen a nagyobb méretű abroncsokat is számításba kell venni.

A grandprix247.com oldal cikke beszámolt arról, hogy a Ferrari, amely korán megkezdte felkészülését az új szezonra, már a nyári versenyek szabadedzésein 2017-es elemeket tesztelt. A csapat szemléletmódja sokkal inkább az innovatív, semmint a konzervatív szóval jellemezhető. Nagy hangsúlyt helyeztek az autó hátsó részének elrendezésére, amely egészen szűk lesz, köszönhetően a sebességváltó csökkentett méretének. Az új elrendezés mind a légáramlást, mind a hűtést optimalizálja.

A legnagyobb javulást mégis a 062/2 elnevezésű erőforrástól várják, amely jelentősen eltér a 2016-os változattól. Nagy a valószínűsége, hogy a motor égésterét teljesen áttervezik, és az elektronika, valamint energia-visszanyerő rendszerek is nagy átalakuláson eshetnek át. Belső információk szerint a motor túllépheti az 1000 lóerős határt, és körülbelül 50 lóerőt javulhat az előző szezonhoz képest. Bár a motorszabályok az aerodinamikával ellentétben változatlanok maradnak, az új szezonban minden megkötéstől mentes lesz az év közbeni motorfejlesztés.

Az Autosport szerint az autó festésében is változás történhet, eltűnhet róla az egy évig használt fehér terület. Kissé babonásnak tűnnek a csapat vezetői, akik úgy vélik, ez a fényezés a sikertelenségre emlékeztet – 2016 előtt 1993-ban volt hangsúlyos a fehér szín, és a márka egyik idényben sem szerzett győzelmet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: