DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 29. vasárnap
F1

Két út áll a Mercedes előtt

Egy osztrák tévéműsorban az F1 két élcsapatának tanácsadója, Niki Lauda és Helmut Marko beszélgetett a Mercedes előtt álló döntésről: egyre inkább úgy tűnik, hogy Bottas lesz a befutó.

Niki Lauda az osztrák Servus TV adásában beszélgetett Red Bull-os kollégájával, Helmut Markóval, s az egyik legfontosabb téma aligha meglepő módon a Mercedes pilótakérdése volt. Nico Rosberg váratlan visszavonulása nehéz helyzetbe hozta az elmúlt három idény domináns csapatát, s bár a korábbi hírek még arról szóltak, hogy Fernando Alonsót szeretnék megszerezni maguknak a csillagosok, jelenleg Valtteri Bottas tűnik befutónak, míg a második számú esélyes Pascal Wehrlein lehet. Az alábbiakban olvasható a két osztrák szakember beszélgetése, melyet a Motorsport.com tett közzé:

Niki Lauda: Gyorsabb megoldásban reménykedtünk, de nehéznek bizonyultak a tárgyalások. Két lehetőség van: választunk egy ifjú tehetséget, mint Wehrlein, aki lehet, hogy olyan jó lesz, mint Verstappen, de lehet, hogy nem, vagy egy tapasztaltabb srácot szerződtettünk. Egyelőre még ezen töprengünk, elég sok tárgyalás zajlik a témában, s akár januárig is eltarthat, mire eldöntjük, hogy melyik utat válasszuk.

Helmut Marko: De van egy fiatal versenyzői programotok, benne Wehrleinnal, akit nagyra tartanak. Csakhogy a mi információink szerint nem ő kapja az autót, ami azt jelenti, hogy nem bíztok a saját juniorprogramotokban!

Lauda: Pontosítanom kell ezen: ahogy mondtad, a fiatal versenyzők programja egy juniorprogram, amelynek az a célja, hogy a fiatalok tapasztalatot szerezzenek. Persze beszélhetünk arról, hogy Wehrlein készen áll, vagy nem, de emlékeztetnélek, hogy Max Verstappent is a Toro Rossónál tartottátok, amíg az orosz teljesítménye el nem kezdett romlani, és csak ekkor vittétek át magatokhoz.

Marko: Rendben, Wehrlein fiatal, de kockázat nélkül nincs győzelem. Szóval Bottast választjátok, ekkor viszont a Williamsnek egy kétszámjegyű engedményt kell adnotok a motorokra. Persze Rosberg távozásával felszabadul 22 millió eurótok, de ebből még egy ülést is kell vásárolnotok Wehrleinnak egy olyan csapatnál, mely egy rivális erőforrásait használja. Bottasnak pedig menedzseri szerződése van Didier Coton és Mika Hakkinen mellett Toto Wolff-fal is, azaz a szerződtetni kívánt versenyzőtök egyik menedzsere a csapatfőnökötök. Ez nem okoz problémát?

Lauda: Egyszerű a megoldás, még azelőtt megegyeztünk erről, hogy Toto a csapat vezérigazgatója lett: ha Bottas hozzánk igazol, Wolff többé nem lehet a menedzsere.

 



mercedes-interlagos

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: