DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

A topcsapatok előnye tovább nőhet 2017-ben

A Renault-nál úgy vélik, hogy a középmezőnybe odaérhetnek, de az élcsapatok infrastruktúrája annyival fejlettebb, hogy még tovább nyílhat az olló a következő szezonban.

Egy év alatt tulajdonképpen a projekt alapjait tudta lerakni a visszatérő Renault a Formula-1-ben, ennél messzebb nem jutott - a gyártó nagyon későn vette át a Lotust és a teljes szezonjuk a csapatépítésről szólt. A folyamat elindult, de talán lassabban, mint azt eredetileg gondolták, legalábbis Cyril Abiteboul most már így látja a helyzetet.

"Talán nem gondoltuk, hogy ennyire rossz lesz, de ha megnézzük, hogy hogyan fejlődik a Formula-1, az egyéves lemaradást nem lehet egy év alatt behozni. Kicsit talán naivak voltunk, de még mindig hiszek abban, hogy jó kiindulási pont volt átvenni a Lotust és jó döntés volt így kezdeni ezt a projektet" - mondta az Autosportnak.

renault-palmer



A teljesítmény nem igazán jött, összesen nyolc pontot szerzett a csapat, amellyel a kilencedik helyen zárt a gyártók között. "Nagyszerű évünk volt a gyárban, kevésbé jó a pályán. Sokat dolgoztunk azon, hogy újraépítsük a gyárat, a céget és szerintem ezzel most már megvagyunk. Ez egy szezonunkba került minden téren, de ezt tudtuk már az első naptól kezdve."

A Renault Abiteboul szerint jelenleg 100-150 millió fontot költ el motorsportra egy évben, ennek 80%-át teszi ki a Formula-1, a többit a Formula-E és egyéb sorozatok viszik el. Az anyacég annyi pénzt garantál, amennyi az elvárt fejlődéshez szükséges - ezzel együtt a csapatnak szponzorokat kell szereznie, hogy kiegészítse a gyártó által biztosított összeget. 

A csapat azonban nem valószínű, hogy már 2017-ben ott lesz a dobogón, sőt: a szakember szerint még jobban leszakadhatnak. "Az új szabályok jók a csapatnak, mert nem leszünk hátrányban a középmezőnyhöz képest, azonban a topcsapatokat nem fogjuk tudni elérni. A mi infrastruktúránk még nem az igazi, ebbe fektetnünk kell és ők gyorsabban fejlesztenek, mint mi. Egyelőre nem vagyunk azon a szinten, hogy őket megverjük, de nem is ez a cél: először legyünk a Toro Rosso előtt, legyünk a Force India előtt, akik 40%-kal kisebb költségvetésből is jobb munkát végeznek."

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: