DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Mi köze Nasr pontjainak a Manor pilótáihoz?

Ha belegondolunk, nagyon is sok. Valószínűleg a kiscsapat év végén kikap a Saubertől, ezért sok millió dolláros pénzjutalomtól esik el, amit fizetős pilótával pótolhat.

Egy pontjával a Manor istálló a szezon többségében a Sauber előtt állt, a Brazil Nagydíj azonban újraírta a konstruktőri világbajnokság hátsó szegmensét: Felipe Nasr két pontot szerzett a svájci alakulattal, amely az utolsó helyre taszította ellenfelét. A Manornak is egy kilencedik helyre lenne szüksége az Abu Dhabi szezonzárón a fordításra (egy tizedik pozícióval mindkét csapatnak két-két pontja lenne, de a helyezések alapján még mindig a Sauber vezetne), melyre vajmi kevés esély mutatkozik.

Mint ismert, a konstruktőri világbajnokság nem csupán a presztízsről, hanem a Formula-1 jogdíjainak szétosztásáról is szól: bár pontosan nem tudni, melyik helyezésért mekkora összeg jár, becslések szerint akár 30 millió dollár eltérés is lehet a 10. és 11. helyezett között. A büdzsében keletkezett hiányt a Manor, amely Pascal Wehrlein és Esteban Ocon személyében két tehetsége, semmint pénze jogán F1-be kerülő versenyzőnek adott lehetőséget, egyetlen módon pótolhatja.



„Tudom, hogy a manoros srácokat lesújtotta ez az eredmény, mivel nem biztosak benne, hogy vissza tudják szerezni a pozíciójukat Abu Dhabiban” – fejtegette a Sky Sports Formula-1-es tévéműsorának egyik vendége, Sam Collins újságíró. „Ha nem tudják, akkor 30 milliót buknak, az pedig alapjaiban változtatja meg a versenyzői felállást. Abu Dhabi után sokat fognak beszélni arról, ki ül abban az autóban jövőre Barcelonában.”

„Milyen őrült dolog, hogy 11 csapat van az F1-ben, mégis csak 10 kap közülük bárminemű pénzdíjat. A díjazás elosztása katasztrofális, változtatni kell rajta, és remélem, az új tulajdonosok tesznek valamit” – mutatott rá a sportág egyik igazságtalanságára a másik vendég, Mark Priestley, a korábbi McLaren-szerelő. Kiemelte, hogy a 30 millió a kiscsapatok költségvetésének csaknem 10 %-át kiteszi. Collins hozzátette, ez a rendszer rettenti el attól az új istállókat, hogy csatlakozzanak: „A rajtrács nem teljes, mert a pénzek elosztásának struktúrája katasztrófa jelenleg. Apró csapatokra lenne szükség, mint a HRT és Caterham, mivel onnan érkeznek a fiatal versenyzők és mérnökök.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: