Soha a Formula–1 története során nem mutatott csapat olyan fölényes szereplést három éven keresztül, mint a Mercedes, amely a hibrid motorszabályoknak köszönhetően ugrott az ellenfelek fölé, akik azóta sem tudnak eredményesen fellépni ellene. A gyorsaságuk megkérdőjelezhetetlen, a megbízhatóságuk azonban már más kérdés: 2014 óta a Mercedes sosem számított a mezőny legstrapabíróbb versenygépének. Az Autósport és Formula Magazin sorra vette azokat az eseteket az elmúlt három évből, amikor csődöt mondott a csodaautó.
Van egy pilóta az F1-es mezőnyben, aki nem csak teljesítményével veteti magát észre, de szerethetőségével, humorával és hétmérföldes mosolyával szinte az összes rajongót egy csapásra elvarázsolta. Megszerettetnéd az F1-et Amerikával? Unatkozik a gyereked? Táncolni kellene a szakadó esőben? Hívd Daniel Ricciardót! Az AFM utánajárt, honnan eredhet ez a kifogyhatatlan jókedv, amire hatalmas szüksége van hosszú távon a Formula-1-nek.
A Ferrari Michael Schumacher előtti nyeretlenségi sorozatát Maranello legsötétebb időszakaként emlegetik, miközben könnyű elsiklani amellett, hogy a csapat jelenleg is már közel egy évtizede nem ünnepelhetett bajnoki címet. Nemrég egy korábbi alkalmazott nyilatkozata igencsak baljóslatúnak állította be a Ferrarin belül uralkodó állapotokat, ami további sikertelen éveket vetíthet előre. A lap körbejárja a Scuderia jelenlegi helyzetét.
Hogyan juthat el egy pályakezdő mérnök odáig, hogy egy Formula–1-es csapatnál dolgozzon? Mennyit számít a nyelvtudás? És miért lehet, hogy a magyarok közül csak nagyon keveseknek sikerül eljutnia a motorsport csúcskategóriájába? A magazin erről faggatta egy F1-es állásokkal foglalkozó cég magyar kapcsolatokkal rendelkező szakemberét, akinek válaszai a merész terveket szövögető pályakezdő mérnökök dolgát is segíthetik.
Hirtelen távozott a Formula-1-ből, de a 2008-as Brazil Nagydíj évfordulóján mindig újra és újra felmerül a neve a rajongók körében. Timo Glock számára ma már a DTM jelenti az otthont, s a német a hungaroringi versenyhétvége során az AFM-nek adott interjúban elevenítette fel kicsit a múltat, így beszélt menesztésének szokatlan körülményeiről és persze arról a bizonyos interlagosi befutóról is.
További témák a lapból:
- Malajziai, Japán, USA és Mexikói Nagydíj versenyriport
- Akinek Bianchi adott löketet - Interjú Charles Leclerc-kel
- Dávid Sándor különvélemény rovata
- Nagy Norbert - Európa harmadik legjobbja
- Aki legyőzte Verstappent - Tom Blomqvist nem vágyik az F1-re
- Ken Block - A látszat ellenére sem showman
- MotoGP: Marqueznek a szemléletváltás hozott sikert
- WRC: Új szabályok és helyszínek 2017-től
- Fordulatos finálékkal ért véget a gyorsasági-ob
- Ifj. Ficza Ferenc a hívatlan vakbélműtétről
- Citroen CXperience Concept - Vissza a gyökerekhez
- Egy lány és egy autó: Barbara és az Audi Q7
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu weboldalán.