DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Még tovább szabályozná az F1-et Hamilton

A versenyzők kérésére jött a „Verstappen-szabály”, amely ezentúl meghatározza, mit tehet egy pilóta féktávokon. Lewis Hamilton további szürke zónákat tüntetne el, például a rajtnál.

Sokan vannak azon a véleményen, hogy a Formula-1 már jelenleg is túlságosan szabályozott, és a csapatok, versenyzők kezét túl sok felesleges előírás köti meg. Ők aligha örülnek a szigorításnak, melyről a versenyzők kérésére tegnap döntött az FIA. Nem titok, hogy Max Verstappen fékezés közbeni manőverei miatt határoztak úgy, hogy ezentúl tiltva lesz az irányváltás védekezés közben a féktávokon, és ha mégis megtörténik, minden esetben vizsgálni fogják a versenyfelügyelők. Egy másik szigorításról is döntöttek: ezentúl automatikusan kék zászlót kapnak a lekörözött versenyzők, akiket egy másodpercre megközelít a körelőnyben levő ellenfél, és az első adandó alkalommal félre kell állniuk.

Lewis Hamilton üdvözölte a szigorítást: véleménye szerint a szabály íratlan változata mindig is érvényben volt, „csak a mostanság érkező újoncok nem tartják magukat azokhoz az elvekhez, amelyeket mi már hosszú évek óta alkalmazunk”. A háromszoros világbajnok még tovább menne, és más területeket is egyértelműsítene.

„Nem gondolom, hogy baj lenne a szabályok mennyiségével, a gond az, hogy a szabályok túlságosan szürkék” – beszélt a túlszabályozásról Hamilton az Autosport lapnak, a Japán Nagydíj rajtját felhozva példaként. „Szóba került az utóbbi futam startja. Az előírás mindig kimondta, hogy a rajtkockádba kell felállnod, nem úgy, hogy a fél autó kívül van, a fele belül. Ehhez képest, mivel a mi oldalunk vizes volt, Daniel Ricciardo úgy állt fel, hogy két kereke nem volt a rajtkockában.”



„Tiszta vizet kell önteni a pohárba, mert ha ezt szabad, akkor mindenki így fog beállni, és össze-vissza fognak sorakozni az autók a rajtrácson. Most úgy tűnik, hogy sosem volt erről szabály. Ha ezt tudom, én is úgy álltam volna fel az utolsó versenyen. Megkérdeztük, szabad-e, és azt mondták, hogy nem. Ha ez a következetlenség marad a továbbiakban is, akkor egyesek ki fogják használni a lehetőséget, és lesz, aki büntetést kap érte, más pedig nem” – magyarázta a Mercedes pilótája, miért lenne szükség a jelenleginél egyértelműbb szabályokra.

Hamilton a dupla sárga zászlók esetét is felhozta. A brit nehezen emésztette meg, hogy a Hungaroringen Nico Rosberg a kettős figyelmeztetés hatálya alatt szerezte meg a pole-pozíciót. Ilyen többször nem fordulhat elő, a malajziai hétvégén született döntés kimondja, hogy mindenkinek fel kell hagynia gyorskörével, ha meglátja a zászlójelzést.

„Ez sem volt tisztázva, és egyesek megúszták, még nyertek is vele, másokat pedig megbüntettek érte. Ugyanolyan következményekre van szükség minden alaklommal, ezért minél egyértelműbben kimondják, annál jobb. Akkor nem fogják megpróbálni. Már tudjuk, hogy a sárga zászlónál el kell venni, a dupla sárga zászlónál pedig nem lehet befejezni a kört. Már nem teheted meg, hogy egy kicsit elemeled előtte, a veszélyes kanyarban pedig már teljes gázzal mész tovább, aztán megúszod, mint ahogy egyesek korábban” – méltatta az elmúlt időszak egy másik új szabályát.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: