DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Brawn elmondta, miért nem akart szabályalkotó lenni

Egyre több részlet derül ki Ross Brawn F1-es múltjából hamarosan megjelenő új könyvének köszönhetően - az egykori mérnök felfedte, hogy bár azt szerették volna, vegyen részt a szabályalkotásban, ő nemmel válaszolt.

Ross Brawn és Adam Parr közös könyve, a Total Competition november 3-án jelenik meg az Egyesült Királyságban, de egyre több részlet kerül ki belőle, többek között Brawn F1-es múltjáról. A brit szerint direkt tettek keresztbe a Michelin-gumikat használó csapatoknak 2005-ben, Indianapolisban, a minap pedig kiderült, hogy nem látott jövőt egy Toto Wolff által irányított Mercedesben, ezért lépett le a csapatfőnöki posztról 2013 végén.



Azóta a mérnök neve többször is felmerült, mint szabályalkotási tanácsadó, de Brawn visszakozott a lehetőségtől. „Meghívást kaptam, hogy segítsek a szabályalkotásban és a Forma-1 jövőjének formálásában” - mondta a szakember. „Ez azzal járt volna, hogy rész kell vennem a politikai ügyekben is, hiszen az egész erről szól. Ha valaki azzal próbált volna meg csalogatni, hogy nem mennék-e ismét mérnöknek, akkor talán elgondolkoztam volna. De ami a politikát illeti, a sportágnak ezt a részét szerettem legkevésbé. Ebből kifolyólag ez is a legkevésbé vonzóbb.”

Brawn szerint az új, 2017-ben életbe lépő szabályok megalkotásánál a sportág vezetői inkább a gyors megoldást tartották fontosnak, ahelyett, hogy hosszú távú tervekben gondolkodtak volna. „A Forma-1 a rövidtávú gondolkodás terén szenved igazán. A sporton belülről valaki megkeresett, hogy milyen irányba kellene haladnia a Forma-1-nek. Akkor megfogalmaztam a gondolataimat, és megosztottam a véleményemet, de azt a választ kaptam, hogy „okés, de ebben az esetben három évről van szó. Nekünk most kell megoldást találnunk.’ Erre az volt a válaszom, hogy ’Most rögtön nem tudunk megoldást találni, hiszen a Forma-1 életképtelensége miatt három év múlva is itt fogunk tartani, előrelépés nélkül. Egy olyan dologra szeretnél választ kapni rövidtávon, ami éppen rövidtávon nem lehetséges.’ Ez két évvel ezelőtt volt.”

Brawn kitért a 2014 óta érvényben lévő motorszabályokra is, melynek következtében harmadik éve zajlik a diskurzus a teljesítménybeli különbségek, a felmerülő költségek miatt. „Érdekes, hogy az erőforrás is a technikai kihívások része, mert korábban nem volt ilyen” - vélekedett a brit. „De a szükségtelen megkötések és a pénzügyi helyzet miatt a szellem kiszabadult a palackból, és az egész elfajult. Miután nem lesznek megszorítások, csak Isten tudja, hová fog fajulni ez az egész.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: