Az olasz gumicégnek a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull segédkezik az idei szezon során a 2017-es, megváltozott méretű és konstrukciójú abroncsok tesztelésében. A három csapat összesen 24 napon át próbálgatja a szélesebb, így jóval nagyobb tapadást biztosító gumikat különféle pályákon és különféle körülmények között annak érdekében, hogy a gyártó a lehető legjobb terméket adhassa a mezőnynek a következő szezon elején.
Bár a Pirelli arra kérte a csapatokat, hogy lehetőleg tapasztalt versenypilótáikat ültessék autóba ezeken a teszteken, ennek nem mindenki tesz eleget. A Red Bull például előszeretettel használja erre a feladatra Pierre Gasly-t, és a Mercedesnél sem mindig Nico Rosberg vagy Lewis Hamilton vannak akcióban. Az elmúlt héten például egy napot a Manor újonca, Pascal Wehrlein vezetett, igaz, őt most csak beugróként hívták be, miután Hamilton lábfájdalmai miatt nem állt készen.
A ’80-as években a Ferrarinál és a McLarennél is vezető Stefan Johansson szerint egyedül Sebastian Vettel az, aki igazán komolyan veszi a gumitesztet, pedig ez komoly előnyt jelenthet majd számára 2017-ben - munkabírását és a tökéletességre való törekvését egyenesen Michael Schumacheréhez hasonlítja.
„Azáltal, hogy Vettel a Pirellinek tesztel, minden egyes köre ki fog fizetődni a későbbiekben. Én magam is rengeteg gumitesztet végeztem a múltban, és egyértelműen ez a legjobb módja a versenyző és a csapat teljesítményének javítására” - írta legutóbbi blogbejegyzésében a svéd ex-pilóta. „A Pirelli mérnökei a Vetteltől érkező legapróbb visszajelzéseket is értékelni fogják, és senkinek ne legyen kétsége afelől, hogy ezeket a gumikat nagyrészt az ő észrevételei alapján fogják kialakítani. Én mindig is úgy tartottam, hogy a verseny napján a gumik fontosabb összetevők, mint az autó bármely más eleme.”
„Ha Vettel olyan gumikat kap, amelyek illenek a vezetési stílusához, akkor nem kell sok időt töltenie azzal, hogy kiismerje az autó reakcióit. Azonnal képes lesz támadószellemben fellépni. Részéről ez egy elképesztően bölcs döntés, a többiekéről pedig elképesztő nagy butaság, hogy nem töltenek időt a gumik tesztelésével, amikor lehetőségük lenne rá.”
„Pontosan ezt tette Michael Schumacher is. Minden tesztelési lehetőséget megragadott. Emlékszem, a Ferrari csapattagjai korábban mondták nekem, hogy még amikor volt is néhány szabadnapjuk, Michael akkor is hívogatta őket azzal, hogy tesztelni szeretne, mert támadt egy ötlete, hogy milyen újdonságot lehetne kipróbálni.”