DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Miért szenvedett a McLaren ennyire Japánban?

Annak ellenére, hogy a wokingi F1-es gárda számára fontos volt egy erős eredmény elérése Suzukában, idei leggyengébb eredményüket érték el a Honda hazai pályáján.

Semmi sem támasztja alá jobban a McLaren idei teljesítménybeli előrelépését, hogy az utóbbi 12 hétvégéből kilenc alkalommal legalább egy pilótájuk ott volt az időmérő záró szakaszában, a befejezett futamokon pedig nem végeztek hátrébb a 14. helynél. Malajziában még kettős pontszerzésnek örülhettek a csapat tagjai, egy héttel később azonban olyan messze voltak az első tíztől, mint Woking Suzukától.



Jenson Button még a Q2-be sem tudott tovább jutni, ezért a McLaren úgy döntött, hogy motort cserél nála. A 2009-es világbajnok azonban kínkeserves futam után mindössze a 18. helyre tudta behozni autóját. Alonso sem remekelt, ezúttal elmaradt a szokásos remek rajtja, és csak a 16. helyen fejezte be a száguldást - tavaly ugyanitt 16. és 11. pozíciókban zártak. A Sky Sports szakértője Mark Hughes szerint ezúttal nem az erőforrásnak volt köszönhető a lemaradás - annak ellenére, hogy a Honda még mindig legalább 60 lóerős hátrányban van a Mercedeshez képest.

Persze ekkora lemaradás Suzukában is komoly hatással van az autó összteljesítményére, a Honda házi aszfaltcsíkja kevésbé erőigényes, mint például Spa, ahol Button 10. helyre kvalifikált. A titok nyitja minden bizonnyal abban rejlik, hogy a MP4-31-es nem volt elég hatékony a közepes és nagysebességű kanyarokban - Suzuka pedig a hajtű és a sikán kivételével csak ilyenekből áll. „Nagyon erősek voltunk a lassú kanyarok féktávjain, de ez a pálya a közepes és nagy sebességekről, valamint az egyenesben mutatott tempóról szól, ez pedig trükkösebb számunkra” - világított rá a problémára Jenson Button.

Érdekes, hogy az olyan gyorsabb kanyarokkal rendelkező pályákon, mint Silverstone, vagy Barcelona, a McLaren képes arra, hogy a lassabb szakaszokon visszahozzon valamit a lemaradásából, így pont a Honda pályája fekszik legkevésbé számukra, amelyen épp szükség lett volna egy erős eredményre a figyelő japán szemek előtt. Ez kétségbe vonja azt, amit a McLaren korábban hirdetett, azaz hogy a Mercedes és a Red Bull után az övék a mezőny harmadik legerősebb karosszériája. Hughes rámutat, hogy a McLaren új, számtalan kisebb elemmel felszerelt első szárnya a legapróbb változtatásokra is érzékenyen reagált, ezért az autó egész hétvégén alulkormányzott volt az S-kanyarokban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: