A monzai hétvégén Massa kezdte meg a bejelentések sorát - a brazil nem véletlenül választotta ehhez azt a pályát, amelyhez ferraris múltja miatt rengeteg kellemes emlék köti, és az érzelmes sajtótájékoztatót kicsit mentorának, a 10 évvel ezelőtt ugyanitt búcsúzkodó Michael Schumachernek is ajánlotta. 2002 óta tartó F1-es karrierje során a brazilnak örömből, bánatból és súlyos balesetből is kijutott - az Autósport és Formula Magazin a meghatározó pillanatok felidézésével köszön el az egyik közönségkedvenctől.
Jenson Button visszavonulása már egy kicsit összetettebb ügy, a brit ugyanis még a McLaren kötelékében marad, és a későbbi visszatérés lehetőségét sem zárja ki. Pedig a 300. nagydíjrajtját Malajziában teljesítő világbajnoknak most sem lehet hiányérzete, hiszen 17 F1-es éve során többször is mélypontról tudta magát felküzdeni, és a sport csúcsára is felért. Az AFM elemzése pedig rámutat, könnyen lehet, hogy Button egyáltalán nem járna jól, ha 2018-ban újra megjelenne a rajtrácson.
Létezik egy jelenség, ami eddig még csupán 27 alkalommal fordult elő a Formula-1 történetében, mégpedig az, amikor a versenyt vezető pilóta kiléte a legutolsó körben változik. Az idei spielbergi futamon éppen ilyen drámai befutót szolgáltatott Lewis Hamilton és Nico Rosberg. A helycsere okai szerteágazóak lehetnek, és az sem garantált, hogy a hajrában fordulatot tartogató versenyek örök klasszikusokká válnak. A magazin előbányászta az összes olyan nagydíjat, amelyek utolsó körben is hoztak helycserét az élen.
Fiatalkorban az autóversenyzők filozófiája még igencsak egyszerű: mindannyian azt gondolják, hogy ők a legjobbak, vagy legalábbis bárkit képesek legyőzni, így céljuk nem is lehet más, mint az F1-es világbajnoki cím elérése. Ám a többségnél egyszer felszáll a rózsaszín köd és elérkezik a fájdalmas felismerés pillanata. Hogyan birkóznak meg a pilóták azzal a tudattal, hogy egyesek tehetségesebbek náluk, és mit kell tenniük ahhoz, hogy így is sikeres autóversenyzői karriert fussanak be? Az Autósport és Formula Magazin a sport pszichológiai oldalában merül el egy kicsit.
Egy év kihagyás után ismét Magyarországra látogatott a DTM mezőnye, látványos műsort nyújtva a Mogyoródra kilátogató nézőknek a pályán és azon kívül is. A versenyek eseményeire sem lehetett panasz, hiszen kellően előkészítették a terepet a sorozat fináléjához. A lap munkatársai a mezőny több tagját is megszólaltatták, és mindannyian remélik, hogy legközelebb nem kell két évet várniuk a következő hungaroringi versenyhétvégére.
További témák a lapból:
- Olasz és Szingapúri Nagydíj versenyriport
- Technika: Amikor a rajzpapírt felváltotta a CAD
- Dávid Sándor különvélemény rovata
- Megváltó lehet? - Interjú a McLaren sztárigazolásával
- WTCC: Michelisz másfél győzelme a Távol-Keleten
- MotoGP: Sohasem volt ilyen változatos a bajnokság
- Kiss Pál Tamás koronázása Máriapócson
- Cseh remekek: Brnóban járt a gyorsasági-ob
- Emlékezetes győzelem a Kassa Ralin
- Új utakon jár a magyar gokartbajnok
- Itt a várva várt Alfa Romeo Giulia 2.2D
- Egy lány és egy autó: Dóra és a Dodge
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu weboldalán.