DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Magnussen és a tűz: Halóval más lett volna

Kevin Magnussen és a Renault személyzete szerencsésen megúszta az első edzésen látott tűzesetet, de a dánt a történtek nem győzték meg arról, hogy előnyös lett volna számára, ha egy halo van a feje fölé szerelve az autóban.

Magnussen autója egy szokatlan üzemanyagszivárgás miatt kapott többször is lángra, s a Renault szerelőinek negyed órába telt, mire elhárították a veszélyt. Az eset a bokszutcában történt, így a segítség hamar megérkezhetett, s most már a pilóta is viccesen gondol vissza a történtekre.

renault-magnussen



„Számítottunk rá, hogy meleg lesz Sepangban, de nem hittük volna, hogy ennyire! A csapat remek munkát végzett a tűzoltással, majd pedig az autó rendbe hozásával a délutáni edzésre. Én az egészet úgy éltem meg, hogy szóltak a rádión, hogy ugorjak ki az autóból, és nem is kellett kétszer mondani! Délután legalább tudtunk körözni egy kicsit, szóval legalább nem kellett teljesen kukába dobnunk a napot. A kezdeti beállításokkal még kicsit nagy volt a túlkormányzottság a kanyarbemeneteknél, de tudjuk, hogy merre akarunk haladni tovább.”

Persze napjainkban bármilyen baleset is történik, óhatatlanul mindig felmerül a kérdés: ha a pilóta feje körül ott tornyosulna a repkedő alkatrészektől megóvni hivatott halo, amely biztonsági elemet 2018-tól kötelezővé szeretne tenni az FIA, vajon akadályozta-e volna Magnussent abban, hogy ugyanilyen gyorsan kiugorjon a lángoló autóból?

„Elképzelhető” - felelte erre a kérdésre. „Én még nem próbáltam ki a halót, szóval nem én vagyok a legjobb személy ennek megválaszolására. Talán mások meg tudnák mondani, hogy azzal együtt is képesek lennénk-e ugyanilyen gyorsan kiszállni. Véleményem szerint viszont öt másodperc hezitálás túl sok, amikor az autónk lángokban áll. És nem akarunk öt másodpercig ezzel bajlódni, szóval ez tényleg érdekes kérdés.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: