Sepang új aszfaltréteget kapott az idei évre, amit a versenyzők összességében pozitívan fogadtak, és az ezáltal jelentősen feljavult köridők még Fernando Alonsóval is feledtetni tudták némileg, hogy a futamot motorcsere miatti rajtbüntetése okán biztosan a mezőny legvégéről kell majd megkezdenie.
„Még a jövő évi autóra is el tudtunk végezni néhány kísérletet, ami felettébb pozitív” - kezdte napjának értékelését a mindkét edzésen a leggyorsabb hét pilóta között végző spanyol. „Még mindig kérdéses, hogy holnap mennyire leszünk majd jók, és különösen a harmadik edzésen kell majd a hosszú etapokkal foglalkoznunk. Az időmérő számomra elég rövid lesz a büntetéseim miatt: megteszek majd egy kört, hogy a 107%-on belül végezzek, aztán a többit már a tévén keresztül nézem. Egyúttal pedig próbálunk minél több gumiszettet megspórolni.”
„Az új aszfalt előrelépést jelent, sokkal több tapadást biztosít. Tavaly a legjobb pénteki időm 1:42,5 volt, most pedig 1:36,2, ami egyetlen év alatt hat másodperces javulást jelent. Ha figyelembe vesszük, hogy az autók 2-2,5 másodperccel gyorsulhattak, akkor is legalább három szekundumot jelent az aszfalt. Jó érzés, hogy ilyen nagy a tapadás.”
Nem teljesen egyezik csapattársáéval a 300. nagydíjrajtjára készülő Jenson Button véleménye, aki „nagyon furcsának” találta a körülményeket. „Tényleg azt érezzük, mintha sokkal jobb lenne a tapadás, aztán viszont hirtelen eltűnik. Nehéz olvasni a változásokat, és egy kicsit Szocsira hasonlít. A túlkormányzottság néha a semmiből tör elő.”