DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Kibővíti részlegeit a Honda - mire készülnek?

Lassan két éve, hogy a Honda visszatért a Formula-1 körforgásába, eddig azonban elutasították annak lehetőségét, hogy a McLarenen kívül másnak is motort szállítsanak. Változás közeleg?

2015-ös visszatérésük előtt exkluzív partnerséget kötöttek a japánok Ron Dennis alakulatával, aminek értelmében a McLarent gyári csapatként kezelik, és két gárda mérnökcsapata szorosan együttműködik egymással, hogy az autó és a motor tökéletes összhangba kerüljenek.

Noha a három rivális gyártóval szemben látványos teljesítményhátránnyal kezdő Honda még mindig nem tartozik a privát istállók által leginkább körülrajongott motorszállítók közé, de mégis gyakran felmerül, hogy a Ferrari, a Renault és a Mercedes tehermentesítésére, illetve adott esetben szükségmegoldásként a Hondának is kötelessége lenne szélesebb körben elérhetővé tenni termékeit.

alonso-honda-mclaren



A 2017-es motorszabályok egyébként is megkövetelik, hogy a gyártók mindig készen álljanak az esetleges rászorulóknak rendelkezésére bocsátani hajtásláncaikat, elkerülve ezzel a tavaly év végén kialakult patthelyzetet, amikor egyik gyártó sem vágyott különösebben a Renault-val összevesző Red Bull kiszolgálására.

Talán ez az igény is késztette a Hondát arra, hogy megnövelje európai főhadiszállásának kapacitását, hiszen Yusuke Hasegawa most elárulta, hogy a cég a nyár végén fejezte be a Milton Keynes-i bázisának kibővítését.

„Egyelőre nem fér bele nekünk, hogy erőforrásokat szállítsunk másik csapatnak is, pedig olyan gyártónak kell lennünk, amely képes erre. Fel kell készítenünk erre a szervezetünket” - beszélt az Autosportnak a cég előtt álló kihívásokról a Honda F1-es részlegének vezetője. „Talán a következő év végén már majd elmondhatjuk, hogy készen állunk motorral ellátni valaki mást is. Milton Keynes-ben már fel is építettünk egy nagyobb gyárat, ami ugyan nem hatalmas, de a célnak megfelelő. Tehát ha úgy döntünk, hogy valaki mással is partnerségre lépünk, akkor már egyszerűen csak fel kell vennünk embereket hozzá. Rengeteg üres asztalunk van számukra!”

Hasegawa úgy ítéli meg, hogy jelenlegi erőforrásuk még csak éppen felülmúlja teljesítményben a Toro Rosso által használt tavalyi Ferrari-motorokat, de a többi 2016-os specifikációhoz képest továbbra is elmaradnak. Ennek is lehet köszönhető, hogy a Honda lehetőséges ügyfelei is inkább a távlati lehetőségek felől kérdezősködnek.

„Hosszabb távon igen” - mondta arra a kérdésre, hogy vannak-e érdeklődők erőforrásaikra. „Valójában mindenki arról kérdezget, hogy a Honda képes lenne-e másnak is motort szállítani, de ezek csak csevegések. Konkrét, üzleti szempontból egyelőre még semmi biztossal nem rendelkezünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: