DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Elkaphatja a Ferrarit a Force India?

Bob Fernley szerint nem csoda és nem véletlen, hogy fokozatosan fejlődnek, a cél mindig a legjobb három hely és jövőre csak rajtuk múlik, hogy elérik-e a Ferrari szintjét.

Története legjobb idényét produkálja 2016-ban a Force India, az istálló a konstruktőri negyedik helyért áll harcban és jó esélyei vannak arra, hogy meg is szerezze azt - emellett ráadásul már hónapok óta gőzerővel készülnek 2017-re, ahol még jobb eredményekben bíznak. 

forceindia-ferrari-kanada



"Szerintem az utóbbi évek során látszott, hogy folyamatosan fejlődtünk a teljesítményt tekintve és ez nem véletlen, nem csoda" - mondta az idei évről Bob Fernley csapatfőnök. "Ez a befektetés és a megfelelő emberek eredménye, a csapatunk nagyon elkötelezett és tehetséges. Ha innen nézzük, ott tartunk, ahol kell" - hárította el azt a felvetést, hogy felülteljesítenek-e 2016-ban.

"Szerintem a Force India titka, hogy azt tesszük, amit tehetünk, de azt nagyon jól. Nincsenek felesleges forrásaink sem anyagi, sem emberi téren, a technikai részleg eldönti, hogy hol tudunk a legtöbbet nyerni és nem foglalkozunk mással. Úgy gondolom, hogy ez a kulcs, csináld azt, amit tudsz" - magyarázta a siker titkát Fernley.

Tavalyhoz hasonlóan idén is remekül teljesít a csapat a szezon második felében, ez pedig nagy előny a fokozatosan elfogyó riválisokkal szemben. "Néhány évvel korábban ez pont fordítva volt, jól kezdtünk, majd lecsúsztunk. 2014 végén a Toyota szélcsatornájára váltottunk, itt pedig volt egy időszak, amikor nem fejlődtünk, majd innen zárkóztunk fel. Az idei év már normális volt, az első négy futamon sem a sebességünk hiányzott, csak összejöttek a dolgok."

Sergio Perez már kétszer is dobogóra állhatott idén, ráadásul úgy, hogy a tempójuk is megvolt ehhez. "Mindig ez a cél. Az a nagyszerű, hogy nálunk mindenki motivált és meg vagyunk áldva egy fantasztikus technikai csapattal. Szerintem minden lehetséges. A következő év lesz az első, amikor mi is 60%-os modellel dolgozhattunk a szélcsatornában, miért ne kaphatnánk el mondjuk a Ferrarit? Ez csak attól függ, hogy milyen munkát végzel."

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: