DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Alonso, a világpolgár - A boltokban a legfrissebb AFM

Megjelent Magyarország motorsport magazinjának legfrissebb száma, amelynek lapjain ezúttal a McLarennel bajnoki reményeket dédelgető Fernando Alonso enged mélyebb betekintést életébe.

Világbajnok, a mezőny talán legjobbja, a pilóta, aki mindig rosszul vált csapatot: legtöbben ezekkel a jelzőkkel illetik a McLaren tapasztalt versenyzőjét. Ám Fernando Alonso jóval összetettebb személyiség ennél, aki 15 éves F1-es ténykedése óta már rengeteget látott és hallott a paddockban, és karaktere is sokat fejlődött. Az Autósport és Formula Magazin hasábjain olvasható interjúban a harmadik bajnoki címet üldöző spanyol elárulja, mi húzódik benne a felszín alatt.

Ki volt az a félszáz ember, akik a legjobban befolyásolták az autósport világát, akik leginkább hozzájárultak ahhoz, hogy az autóversenyzés azzá váljon, aminek ma ismerjük? A lap megpróbálta megválaszolni a lehetetlent, és egy olyan, 50 névből álló listát állított össze, amelyben versenyző, csapatvezető, mérnök, újságíró és milliárdos üzletember egyaránt helyet kaphatott.

Ha egy pilóta egyszer már eljátssza az esélyeit egy élcsapatnál, akkor onnantól igen sovánnyá válik az esélye arra, hogy visszatérjen a győzelmekért folyó versengésbe. Ez tökéletesen ráillik Sergio Perezre, aki 2013-ban megégette magát a McLarennél egy laposabb szezonnal, azóta pedig a Force India versenyzőjeként szakadatlanul helyezkedni próbál a középmezőnyben, hogy megkapja a vágyott második esélyt. Az AFM a Belga Nagydíj hétvégéjén elbeszélgetett a mexikói pilótával, aki exkluzív interjúban mesél terveiről.

Régen tényleg minden jobb volt? Az idő általában megszépíti az emlékeket, ezért nehéz sokszor objektíven összehasonlítani egy sport jelenét és múltját. A Formula-1-ben mostanság igen gyakran tör elő az emberekből ez a kellemes nosztalgia, ezért a lap munkatársai megpróbáltak utánajárni, hogy mi is az igazság, mennyire kell aggódnunk a sport jelenlegi állapotai miatt. Szóba kerülnek a technikai szabályok és a biztonság, de megszólal Niki Lauda is, aki sokkal szívesebben lenne versenyző napjainkban.

Általában minden sikersztori egy régi történettel kezdődik: alig több mint másfél évvel ezelőtt még azt sem lehetett tudni, hogy egyáltalán indulhatnak-e a bajnokságban, aztán valahogy mégis feltámadott hamvaiból a 2010-ben érkezett F1-es csapatok utolsó fennmaradó tagja, a Manor. A sok viszontagságot megélt kis istállót pedig 2016-ban már aligha lehet sereghajtóként emlegetni. A magazin utánajár, milyen változásokon ment át a Manor nagyon rövid idő alatt ahhoz, hogy mára a mezőny sikercsapatának utánpótlás-nevelőjévé váljon. 

További témák a lapból:

- Belga Nagydíj versenyriport

- Technika: A felfüggesztés rejtelmei

- Dávid Sándor különvélemény rovata

- Visszatért Magyarországra a DTM

- Bernd Schneider - Ötvenen túl is ütőképes

- Kamionláz a Hungaroringen

- MotoGP: Végre megtört a Ducati-átok

- Hirvonen remekelt a HunGarian Baján

- McRae nyomában - Itt a britek új ralikirálya?

- 89 évesen is aktív a magyar motoros bajnok

- Bemutatta új versenykamionját a Qualisport

- Elektromos izgatás: Volkswagen Golf GTE

- Egy lány és egy autó: Edina és az Octavia

A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu weboldalán.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: