DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hamilton már Spában büntetést kaphat?

A szezont számos technikai problémával kezdő címvédő fölött már hosszú ideje Damoklész kardjaként lebeg az esetleges motorcserés szankció – úgy tűnik, erre már az F1-es Belga Nagydíjon sor kerülhet.

Lewis Hamilton számára borzalmasan indult a 2016-os Formula-1-es évad: számos műszaki problémája miatt korán tetemes hátrányba került a pontversenyben csapattársával, Nico Rosberggel szemben, s bár ezt a lemaradást azóta ledolgozta, az erőforrás-egységeit így is rohamtempóban elhasználta. Turbóból és MGU-H-ból például már az ötödik, azaz az utolsó, büntetés nélkül felhasználható elem van az autójában, így hosszú ideje nyilvánvaló, hogy nem fogja tudni elkerülni az újabb alkatrész felhasználásáért járó rajthelybüntetést.

Hamilton_DPPI_Silverstone



A Mercedesnél úgy okoskodtak, hogy az előzésre leginkább alkalmas két helyszín, Spa-Francorchamps vagy Monza közül az egyik lesz az, ahol bevállalják a mezőny végéről való indulást Hamiltonnal. Toto Wolff nemrég úgy fogalmazott, hogy vélhetően az Olasz Nagydíjnak otthont adó pálya lenne az ideális választás, a Motorsport.com szakoldal viszont úgy tudja, hogy a címvédő alakulat „nagy valószínűséggel” már a most hétvégi belga futamon megejti a cserét.

A kérdés csak az, hogy pontosan hány új elemet kap majd Hamilton. A szabály úgy szól, hogy tízhelyes rajtbüntetés jár akkor, ha valaki először használ fel valamely erőforrás-komponensből egy hatodik darabot, s onnan kezdve újabb öt helyet kap, ha további egységekből kerül be hatodik elem az autóba. A Mercedes számára nyilván logikus lenne, ha a hajtáslánc mind a hat összetevőjéből felhasználnának egy hatodikat, hiszen Hamiltont így csak egyszerre sorolnák hátra – sőt, maga a brit korábban azt javasolta csapatának, hogy egyúttal mindenből egy hetedik elemet is kezdjenek el használni.

Ilyen téren az okozza a fejtörést a gárda számára, hogy bár ezzel kétségkívül elkerülnék a későbbi büntetéseket, s csak egy futamot kellene „beáldozniuk”, ám figyelembe kell venniük azt is, hogy a jövőben terveznek-e bármiféle fejlesztést a motoron. Ebben az esetben ugyanis Hamilton nyilván csak újabb büntetés fejében kaphatna az új specifikációjú erőforrásból, márpedig a Mercedesnél megrögzötten ragaszkodnak az egyenlőséghez a két pilóta között – ezért is szeretnék a lehető legtovább elhúzni a háromszoros világbajnok motorcseréjét. Az említett szakoldal szerint leghamarabb csütörtökön születhet meg erről a végső döntés.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: