Sauber
Marcus Ericsson: 0 pont (21. hely), legjobb eredmény: 12. (Sakhir, Barcelona)
Felipe Nasr: 0 pont (22. hely), legjobb eredmény: 12. (Baku)
A hinwili gárda élet és halál között sodródott a szezon első felében: eddig a 2014-es szezon ismétlését láthatjuk, amikor egy pilóta sem tudott pontot szerezni a Saubernek, de mivel nemrég felvásárolták az alakulatot, talán megindulhat a fejlődés. Felipe Nasr önbizalomhiánnyal küszködik, és sokkal jobb pilóta annál, mint azt a hírneve mutatja - megvan benne a potenciál, de nem mindig képes kihozni magából a legjobbat. Marcus Ericsson agresszivitásának köszönhetően csapattársa fölé nőtt, de egy versenyképesebb autóban jobban meg tudná mutatni, mi is rejlik benne igazán.
Manor
Pascal Wehrlein: 1 pont (17. hely), legjobb eredmény: 10. hely (Spielberg)
Rio Haryanto: 0 pont (23. hely), legjobb eredmény: 15. hely (Monaco)
A Manor sokkal versenyképesebb, mint az elmúlt szezonokban bármikor, de a rettentően erős középmezőny miatt a korábbinál nehezebb bejutni a pontszerzők közé. Pascal Wehrleinnak Ausztriában mégis sikerült, aláhúzva, hogy nagyszerű (még ha részben kényszerű) választás volt. Vele szemben Haryanto igencsak halványan teljesít, viszont az esetek 40%-ában legyőzte csapattársát az időmérőn, ez pedig azt mutatja, hogy jobb, mint amilyennek a német mellett tűnik.
Renault
Kevin Magnussen: 6 pont (16. hely), legjobb eredmény: 7. hely (Szocsi)
Joylon Palmer: 0 pont (20. hely), legjobb eredmény: 11. hely (Melbourne)
Az Orosz Nagydíj kavalkádjában a dán pilóta remek hetedik helyet szerzett, de azóta távol maradt a pontzónától, hiába tűnik úgy, hogy ha apránként is, de a Renault is lépdel előre a ranglétrán. A nehezen vezethető autó Palmer dolgát sem teszi könnyűvé, aki a Hungaroringen a 10. helyről csúszott ki - de talán még lesz ideje megmutatni a benne rejlő potenciált, mielőtt megválnának tőle.
Haas
Romain Grosjean: 28 pont (12. hely), legjobb eredmény: 5. hely (Bahrein)
Esteban Gutierrez: 0 pont (19. hely), legjobb eredmény: 11. hely (Barcelona, Monaco, Spielberg, Hockenheim)
A Haas a szezon meglepetéseként kezdte 2016-ot, de a kezdeti remeklés után kissé visszaestek. Közvetve ennek az eredménye, hogy Grosjean futamról futamra panaszkodik, pedig ha élpilóta akar lenni, éppen hogy irányt kellene mutatnia az autó fejlesztésében. Ahogyan azt az eredményei is mutatják, Esteban Gutierrez eddig balszerencsés volt, hiszen többször is egy hellyel maradt le a top 10-től, és a nyáron, betegségéből felgyógyulva a fejlődés jeleit kezdte mutatni - de vajon még idejében? Az F1-ben ugyanis nem adnak sok időt egy pilótának, hogy megmutassa, győztes fából faragták.
McLaren
Fernando Alonso: 24 pont (13. hely), legjobb eredmény: 5. hely (Monaco)
Jenson Button: 17 pont (15. hely), legjobb eredmény: 6. hely (Spielberg)
A pályafutásuk végéhez közeledő pilóták - akik egyre gyakrabban szólnak az F1 utáni életről - még mindig csúcsformában autóznak, ha autójuk engedi. Az előrelépés egyértelmű a McLarennél, de könnyen lehet, hogy a mezőny legtapasztaltabb párosa már nem fogja megvárni, amíg győztes konstrukció fog kigördülni a wokingi gyár ajtaján.
Toro Rosso
Carlos Sainz: 30 pont (11. hely), legjobb eredmény: 6. hely (Barcelona)
Danyiil Kvjat: 13 pont (14. hely), legjobb eredmény: 3. hely (Sanghaj)
Carlos Sainz együtt töltött idejük alatt pariban volt Max Verstappennel, s látva, hogy Danyiil Kvjatot is felülmúlja, hatalmas önbizalommal tölti el a spanyolt. Persze az apróbb hibái még mindig megvannak, de folyamatosan ott ólálkodik a pontszerző helyek környékén - a Hungaroringen végig ott autózott Fernando Alonso mögött, de mivel nem bocsátkozott kerék-kerék elleni csatákba, az emberek sem kapták fel a fejüket teljesítménye láttán. Kvjat helyzete nagyon szomorú - a szemünk előtt törik ketté egy pályafutás, s habár együtt töltött alig több mint egy évük alatt nem volt jobb Daniel Ricciardónál, sokkal több rejlik benne, mint azt a lefokozása óta megszerzett két pontja mutatja.