DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Máris van egy szavazat a halo ellen

Az F1-es Stratégiai Csoport és az FIA csütörtökön dönt a fejvédelmi rendszer 2017-es bevezetéséről, de egy pilóta máris éles nemtetszésének adott hangot a halóval kapcsolatban.

A GPDA elnökségi tagjai, Jenson Button és Sebastian Vettel hiába gondolták úgy, hogy nem a csapatoknak kellene dönteniük a halo bevezetéséről, a FIA és a hat gárdát tömörítő Stratégiai Csoport csütörtökön nyilvánosságra hozza, hogy bevezetik-e 2017-től, vagy sem. Romain Grosjean, a Haas pilótája mindenesetre nemtetszését fejezte ki az eszközzel kapcsolatban, mondván, túl sok az ismeretlen az egyenletben, és különben is, ellentmond a sportág hagyományainak.



„Nem akarom megakadályozni a biztonsági fejlesztéseket, de a pilóták döntöttek arról, hogy ezt a veszélyes sportágat választják - ami azt illeti, egyáltalán nem rajongok a halóért” - idézte a Motorsport.com a franciát. „Ez szembemegy a Forma-1 lényegével, mindennel, amit láttam gyerekkoromban, és minden, ami 1950, azaz a kezdetek óta történt. Nem tudjuk, hogy mi fog történni, ha esik, nem tudjuk, mi lesz például Spában, az emelkedőn, vagy Szingapúrban a fények miatt. Ráadásul nehéz is, több problémánk is adódott korábban tömeg terén, sőt, egyenesen csúnya. Ha bevezetik, ám legyen, de ellene fogok szavazni.”

„Biztosan hozzá fogunk majd szokni, de olyan autókat kellene alkotnunk, melyek gyorsak és erősek, nem pedig veszélyesek és olyanok, melyeket nehéz vezetni. Úgy vélem, mindenkinek más véleménye van erről, ráadásul 22-en vagyunk.  Nem tudom, túl komplikált lesz. Mindig lehetőségünk van arra, hogy kifejtsük a véleményünket a médiában, tessék, most itt van. Láttuk, hogy nagyon komoly kutatást végeztek ezen a téren, és az eredmény is lenyűgöző, de még egyszer mondom, vannak érvek és ellenérvek is ezzel kapcsolatban… így pedig nem működik” - tette hozzá

Grosjean szerint, ha az FIA javítani szeretne a biztonságon, akkor azzal kellene kezdenie, hogy ne történjen olyan, mint a Hungaroringen, amikor Nico Rosberg érvényben lévő sárga zászló alatt futotta meg gyorskörét. „Ha fejleszteni szeretnénk a biztonságot, akkor azzal kellene kezdenünk, hogy lehessen dupla sárga alatt pole-t szereznie, mert ez kicsit furcsa. Mivel nem kapott büntetést, így mindenki nyomni fogja, történjen bármi. Ha a biztonság javításáról van szó, lassítsunk le sárga zászlónál - ezzel kell foglalkoznunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: