Habár a gyártóként idén visszatérő Renault már befejezte jelenlegi autója fejlesztését, és erőforrásaival 2017-re koncentrál, fonák módon a szezon első 11 versenyén csupán egyszer pontot szerző istálló most érzi úgy, hogy végre sikerült megtalálni a helyes utat. A Hungaroringen – ahol Jolyon Palmer csak egy késői megpördülés miatt bukta a 10. helyet – változtattak eddig megszokott alapbeállításaikon, és mind a mechanikai, mind az aerodinamikai paramétereket a lassú és közepes sebességű kanyarokhoz igazították.
„Habár a végén nem sikerült pontokat szereznünk, a jó irányba tartunk” – nyilatkozta az Autosport lapnak Frederic Vasseur, a Renault csapatfőnöke. A csapat sokkal hatékonyabb közös munkát végez, magabiztosak lehetünk, hogy a helyes utat járjuk. A frissítéseink hozzák a várt javulást, összeállnak és működnek. Igaz, nem tettünk meg óriási lépést, de a kicsikkel csökkenthető a lemaradás a riválisokhoz képest. Minden jobban alakul, lépésről lépésre fejlődünk.”
Vasseur nem rótta meg – a hírek szerint ingatag üléssel rendelkező – Palmert drága hibájáért: „A határokat feszegette. Ami engem illet, én örülök, ha azt látom, hogy a srác az autóban pokolian nyomja. A legjobbat nyújtják, nem lehet hibáztatni őket, ha elkövetnek egy malőrt.”
„Áttörést értünk el, ami remélhetőleg folytatódni fog a következő néhány versenyen” – beszélt optimistán Jolyon Palmer is a Renault javulásáról. „A jó hír az, hogy nem szerencsével jutottunk abba a helyzetbe. Ebből kiderül, hogy rendelkeztünk a tempóval, és képesek lehetünk ugyanerre legközelebb is. Az időmérőn nem ott kellett volna végeznünk, ahol, de jó szerepléssel jutottunk el a 17. helyről a 10.-ig. Képesek lehetünk rá újra, és egy másik alkalommal újabb erős eredményt elérni.”