Idén mindössze másodszor szerezhetett volna pontot a Renault, amely eddig mindössze egy alkalommal végzett a legjobb tíz között, a Kínai Nagydíjon, ahol Kevin Magnussen 7. pozícióban zárt. A Hungaroringen a dántól általában elmaradó Jolyon Palmer gyűjthette volna be pályafutása első egységét, a futam utolsó szakaszában a 10. helyen haladt, mikor 23 körrel leintés előtt megpördült. Emiatt két pozíciót veszített, 12.-ként intették le.
„Magamban vezettem, semmiféle nagyobb pillanatom nem volt, aztán egyszer csak elveszítettem az autót a 4-es kanyarban. Elképzelésem sincs, hogy miért, mi történhetett” – beszélt a rejtélyes incidensről Palmer. „Semmit sem csináltam másképpen, nem mentem más íven, más sebességgel. Nem tapasztaltam túlkormányzottságot az egész versenyen abban a kanyarban, aztán befordultam, és egyszer csak teljesen elveszítettem az autót. Masszívan kitört, aztán már hátrafelé néztem.”
„Egy kanyart leszámítva tökéletes hétvége volt, egyértelműen a legjobb versenyem valaha. Igazán jó stratégiánk, kiállásunk volt, minden összejött, aztán egyszer csak valamiért elveszítettük az autót, ami szíven ütött. Nagy áttörést tettünk, ami folytatódhat a következő pár versenyen. De első az F1-es pontjaim ott voltak, nekem pedig nem sikerült megragadnom őket” – összegezte a Magyar Nagydíjat Palmer.
Hazájában nem tartják túl fényesnek Palmer kilátásait. A 25 éves brit egy szezonra szóló szerződéssel rendelkezik a Renault-nál, de időről időre felmerül, hogy még az idény befejezte előtt megválhatnak tőle. „Ha nem tanul ebből, viszlátot intenek neki” – mondta a tévés szakértő, korábban versenyző Johnny Herbert.