DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Még egy csapat ellenzi a halo bevezetését

A Red Bull nyitotta a sort, amely kijelentette, nemmel fog szavazni a halo 2017-es kötelezővé tételének kérdésére: most újabb F1-es istálló csatlakozott álláspontjukhoz.

A silverstone-i teszt keddi napján felkerült a halo a Red Bullra, ez azonban nem jelenti azt, hogy az istálló a fejvédő megoldás szorgalmazójává vált, sőt: Christian Horner csapatfőnök kijelentette, a halo „esetlen megoldás”, túlságosan kiforratlan fázisban van ahhoz, hogy 2017-ben minden autóra felszereljék, ezért „egészen biztosan nem szavaznék a halo mellett ebben a pillanatban.” Mivel a jövő évi bevezetéshez a csapatok egyöntetű beleegyezésére lenne szükség, az FIA előtt két lehetőség maradt: vagy 2018-ra halasztják (ebben az esetben csak egyszerű többség szükséges az istállók részéről), vagy biztonsági okokra hivatkozva kikényszerítik, amire a szabályok lehetőséget adnak.



Ami biztos, hogy a csapatokat nehéz lesz meggyőzni, most ugyanis újabb istálló állt a Red Bull mellé. A Force India csapatvezető-helyettese, Bob Fernley a keddi tesztnapon beszélt a kérdésről a sajtónak:

„Azt hiszen, túlságosan elhamarkodott. Sokkal többet kellene dolgoznunk azon, hogy a halo nem fog-e más problémákat kreálni. Mi meg vagyunk győződve arról, hogy fog. Időt kellene szánnunk rá, hogy megtaláljuk a helyes megoldást, és csak azután bevezetni” – nyilatkozott a Sky Sportsnak. Tény, hogy éles körülmények között továbbra is nagyon keveset tudunk a halóról, a versenypályán a Ferrari és a Red Bull eddig összesen négy, alacsony sebességű installációs kört teljesített vele.

Ami az említett tesztet illeti, a Force Indiát mindkét nap csupán 17 éves orosz fejlesztőpilótája, Nikita Mazepin vezeti. A fiatal versenyző fél éve dolgozik együtt a csapattal, és most mutatkozott be F1-es gépben: „Ha Formula-3-as autóból Formula-1-esbe ugrunk, száz meglepetés ér minket, a legnagyobb azonban a leszorítóerő és a kanyarsebesség mennyisége volt, és az, mennyire megérződnek az irányváltások. Továbbra is sokat kell tanulnom, de eddig jól alakult, és már várom, hogy visszaülhessek az autóba” – mondta Mazepin, aki ötödik idővel zárta a keddi nyitónapot.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: