DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

A Honda kijátszhatja a nyári leállás szabályát

Mint minden évben, úgy idén is kötelezően be kell zárniuk a főhadiszállásuk kapuit az F1-es csapatoknak. A Honda azonban a három rivális márkával ellentétben kihúzhatja magát a szabály alól.

21 futamos, rekordhosszúságú szezon ide vagy oda, 2016-ban sem maradt ki az augusztusi négyhetes szünet a versenynaptárból. Ezúttal a július 31-i Német Nagydíj és az augusztus 28-i Belga Nagydíj között kell minden csapatnak egy kéthetes periódusra leállnia a munkával, ezzel szavatolva, hogy a személyzet pihenhessen kicsit a sűrű utazgatások és éjt nappallá tévő fejlesztési munkálatok között.

Dppi_00116010_165



Az összes csapat és motorgyártó közül egyedül a Honda élvezhet ez alól felmentést, hiszen ők hivatalosan csak beszállító partnerként, nem pedig konstruktőrként vannak jelen az F1-ben. Mivel a három másik gyártó, a Mercedes, a Ferrari és a Renault gyári csapatot is működtet, így a motor- és a karosszéria fejlesztése náluk hivatalosan egy tető alá tartozik, emiatt pedig Brixworth-ben, Maranellóban és Viry-ben is szüneteltetniük kell a munkát az illetékes részlegeknek. Sakurára, a Honda főhadiszállására viszont ez a korlátozás nem vonatkozik, amitől a McLaren némi előnyt remél.

„A karosszéria fejlesztéséhez kötődő minden részlegnek le kell állnia, betartva a szabályokat” - mutatott rá a McLaren csapatát igazgató Eric Boullier. „Ami viszont a Hondát illeti, remélhetőleg ők augusztusban is folytatják a munkát. A Renault-val és a Ferrarival más lehet a helyzet, hiszen azok a csapatok másképpen szerveződnek.”

A Honda F1-es részlegét vezető Yusuke Hasegawa óvatosan nyilatkozik, és tudja, hogy azért nekik is körültekintően kell eljárniuk a szünet alatt. „Tervbe van véve, hogy elvégzünk bizonyos munkákat, de még le kell ellenőriznünk, hogy pontosan hogyan is fogalmaznak a szabályok.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: