A maranellói istálló technikai igazgatója, James Allison elsősorban műszaki szempontból örül az új kihívásnak, és elégedetten látja, hogy a megváltozó aerodinamika és szélesebb abroncsok révén jelentős tempónövekedés van kilátásban.
„Egyesek úgy gondolják, hogy a köridők nem is annyira lényegesek, és egyedül a küzdelem szorossága számít. Szerintem azonban mindkét tényező fontos” - mondta Allison a torinói FIA Konferencián. „Azt szeretnénk, ha minden verseny egyenes ökölharc legyen, és egyre inkább efelé is haladnak a dolgok. Idén is remek csatákat láthatunk a mezőnyben, és ez csak tovább fog javulni. A jelenleg érvényben lévő körrekordokat már nem mostanában állították fel, az utóbbi években azonban közelíteni kezdtünk hozzájuk. Már várom a következő szezont, amikor elkezdjük megdöntögetni ezeket a rekordokat.”
A Scuderia elnöke, Sergio Marchionne szintén felszólalt a háromnapos konferencián, és ő is üdvözölte az F1 által vett új irányt, de persze jó Ferrari-vezetőhöz híven belecsempészte mondandójába a több tesztlehetőség szükségességét.
„A Ferrari sikere és erőssége mindig is szoros kapcsolatban állt a Formula-1-gyel, a versenyzés pedig mindig laboratóriuma volt az innovatív technológiáknak, amelyeket az utcai autók fejlesztésében használunk” - mondta.
„Jean Todt és az F1 Bizottság próbálták megtalálni az egyensúlyt a költségek korlátozása és az innováció szüksége között. Azt hiszem, a 2017-es szabályok bevezetésével megtaláltunk egy elfogadható balanszot. Azonban tisztában kell lennünk azzal, hogy az autók határokig való feszegetése és szélsőséges körülmények közötti tesztelése az egyetlen mód ahhoz, hogy garantáljuk az innovációt.”