DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Baku az F1 legveszélyesebb pályája?

Az előzetes aggodalmak megerősítésre találtak az F1-es Európa Nagydíj felvezetése alatt, de az aszfaltcsík megálmodója, Hermann Tilke szerint nagyon komolyan vették a biztonságot a tervezés során. Vajon tényleg a sportág legveszélyesebb hétvégéje áll előttünk?

Úgy tűnik, két táborra oszlik a Forma-1 a tekintetben, hogy milyen versenyzést láthatunk majd az Európa Nagydíj hétvégéjén. Sebastian Vettel és Sergio Perez tetszését egyértelműen elnyerte már akkor, amikor egy métert sem tettek még rajta versenyautóval, Lewis Hamilton viszont egyelőre nem tartja nagy durranásnak a sportág legújabb helyszínét. Amíg korábban a szűk óvárosi részt emelték ki a legtöbben, a pályára érkezve a pilóták a szűk bokszbejárat miatt aggodalmaskodtak, véleményeiket pedig csak megerősítik a szakma felől érkező megszólalások.



Roger Benoit, a Blick újságírója szerint a sportág „legveszélyesebb hétvégéje” lesz az Európa Nagydíj, hiszen az autók által elért sebességek megközelíthetik a Monzában mérteket. „Ilyen sebességnél, a falak között és a kevés bukótérrel együtt nagyon nagy kockázatot jelent a versenyzés” - tette hozzá Livio Orricho a brazil Globo riportere. A pilóták csütörtökön megtették hivatalos pályabejárásukat Bakuban, egy neve elhallgatását kérő forrás azt nyilatkozta a spanyol El Confidencialnak, hogy „a falak nagyon közel vannak, ez egy nagyon veszélyes pálya.”

A pályát tervező Hermann Tilke azonban sietett megvédeni a 6003 méteres bakui aszfaltcsíkot. „Bár a kanyarok gyorsak, a falak biztonságosak, hiszen olyan anyagból készültek, amilyeneket az amerikai oválokon használnak.” Ami pedig a magas sebességeket és a kifutóterületek hiányát illeti, a német mérnök így válaszolt: „Ez az FIA asztala. Elküldték ide a technikai delegáltjukat, aki keményen dolgozott a biztonság érdekében.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: