Rengeteg kritikát kapott a Red Bull, amikor az Orosz Nagydíjat követően váratlanul felcserélték két csapatuk között Danyiil Kvjatot és Max Verstappent, de még csak azt sem mondhatjuk, hogy az idő igazolta volna őket, hiszen a szemtelenül fiatal holland a lehetőséget két kézzel megragadva már néhány nap múlva győztesként ünnepelt Barcelonában, egy szakajtónyi F1-es rekordot átírva. Az Autósport és Formula Magazin sorra veszi az elképesztő sikerhez vezető napok eseményeit, és felteszi a kérdést: vajon mennyire szabad a szerencsének tulajdonítanunk a győzelmet, amit bizonyára számos újabb fog követni a következő évtizedben?
Napjaink Ferrarija, amely foggal-körömmel küzd, hogy végre maga mögé utasítsa a Mercedest, már nem ugyanaz a Ferrari, amely néhány éve volt. Nem csupán a pilóták és a vezetők cserélődtek, de a teljes csapatfilozófia is átalakult. A háttérben egy vérbeli vezér áll, aki az üzleti világban szerzett tapasztalatait latba vetve mozgatja a szálakat: az AFM hasábjain bemutatkozik a Scuderiához új szeleket hozó vaskalapos elnök, Sergio Marchionne.
Van az F1-es mezőnyben egy csapat, amely motivációit tekintve teljesen elüt a többiektől. Soha nem akar rutinos versenyzőket igazolni, a döntések egy részét sem önmaga hozza meg, és egy alakulatot biztos sohasem fog felülmúlni. A Toro Rosso nem csak a középmezőny erős tagjaként, de a Red Bull B-istállójaként is funkciónál, azzal az elsődleges céllal, hogy megadja a kezdőlökést a Sebastian Vetteleknek, Daniel Ricciardóknak és Max Verstappeneknek. A lapban a faenzaiak vezetője, Franz Tost beszél az eddigi eredményekről és a csapat rendhagyó, de annál sikeresebb filozófiájáról.
Az autósportok világa ismét a Le Mans-i 24 órás megmérettetésre készül, ennek apropóján pedig az AFM a verseny egyik legsikeresebb pilótájának hátborzongató életútját idézi fel. Jacky Ickxnek pályafutása során folyamatosan nyomában járt a halál, korának biztonsági színvonalát ismerve pedig szinte csodaszámba megy, hogy hatszor is magasba emelhette a Le Mans-i győzelmi trófeát, mint ahogy az is, hogy még napjainkban, 71 évesen is széles mosollyal járkálhat a paddockban.
A 2016-os WTCC-szezon nem csak Michelisz Norbert, hanem zengős versenymérnöke, Bári Gergő számára is komoly szakmai előrelépést hozott, hiszen idén már mindketten a gyári Honda alakulatát erősítik. Ám váratlan csavart jelent a történetben, hogy a páros immár nem dolgozhat együtt, Gergőt ugyanis Tiago Monteiro oldalára osztotta ki a csapat. A Hungaroringen a magazin munkatársai leültek beszélgetni az egyébként tanárként is tevékenykedő mérnökkel, aki lerántotta a leplet a Honda különös stratégiájának hátteréről és a nyelvi homogenitás szükségességéről.
További témák a lapból:
- Orosz és Spanyol Nagydíj versenyriport
- Technika: Mennyire vált be a DRS?
- A 100 személy, akik nélkül nem működne az F1
- Dávid Sándor különvélemény rovata
- Micheliszt hazai pályán tépte a balsors
- MotoGP - Évek óta a legnagyobb átrendeződés jön
- WRC - Új győztest avattak Argentínában
- Silk Way Rali: Tízezernél is több ok az izgalomra
- Ferjáncz Attilát gyászolja a magyar autósport
- Herczig még mindig verhetetlen
- Új aszfalt, régi izgalmak: elstartolt a gyorsasági-ob
- Egy lány és egy autó: Zsanett és az Opel Mokka
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu weboldalán.