DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Lauda: Hamilton jobban hibás, mint Rosberg

A Mercedes csapatelnöke értetlenül áll két pilótájának ütközése előtt, amely következtében néhány kanyar után mindketten az élről estek ki a Spanyol Nagydíjon. Íme Niki Lauda első reakciója.

A két Mercedes hasonlóan jól kapta el a startot, de az 1-es kanyarban Nico Rosberg a külső ívről el tudott menni Lewis Hamilton mellett, így átvéve a vezetést. A brit azonban lendületben maradt, a 3-as kanyarból jóval nagyobb tempóval tudott kijönni, így megérkezett csapattársa mögé, és belső íven már a következő kanyar előtt próbálta visszavenni pozícióját. Ám a támadásnak végzetes következményei lettek: a német teljesen belülre húzta az autót, ezzel Hamiltont a fűre terelve, aki ott megpördült, irányíthatatlanná vált autója pedig a pályára visszacsúszva Rosbergnek ütközött. Mindkét Mercedes a kavicságyban kötött ki, a mezőny domináns csapat újabb belső drámát lesz kénytelen lenyelni.

 



A csapat így ezzel tálcán nyújtotta át a győzelmet és a legértékesebb pozíciókat a Red Bullnak és a Ferrarinak.

„Igen, 30 másodperc után, ez nagyon okos volt” - mondta a rendkívül csalódott és dühös Lauda, amikor a SkySports percekkel az eset után nekiszegezte a kérdést. „Ez teljesen szükségtelen volt. Számomra elfogadhatatlan, hogy két kanyar után mindkét Mercedes kiessen.”

„Lewis túl agresszívan próbálta őt megelőzni, és miért is kellett volna Nicónak helyet hagynia számára? Ő volt elől, számomra ez nagyon egyszerű. Lewis fejében valami félreszámolás történt, őt hibáztatom jobban. De a csapat számára, a Mercedes számára ez elfogadhatatlan.”

„Mindig jelen van a nyomás, de szerencsére a két évvel ezelőtti spái eset óta semmi nem történt közöttük. Miért pont most? Ezt meg kell magyarázniuk nekem.”

A két Mercedes legutóbb a 2014-es Belga Nagydíj második körében akadt össze végzetesen, akkor Rosberg tette tönkre Hamilton versenyét. Lauda most inkább a britet hibáztatja, ám a SkySports kommentátora, Martin Brundle úgy véli, Hamiltonnak joga volt a belső íven lenni, és mivel első szárnya már Rosberg hátsó kerekeinek szintjén volt, a németnek nem kellett volna annyira ráhúznia az autót.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: