DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd
F1

Ecclestone-nak lett igaza a szabályokkal?

Hiába viszolyognak tőle sokan, az idei F1-es szezon eddigi futamai bizonyítékul szolgáltak arra, hogy sokat lendít az izgalmakon, ha az élmezőny autóit a mezőny végére helyezzük. Persze nem mindegy, milyen módszerrel érjük ezt el...

Bernie Ecclestone az utóbbi hónapokban egy olyan rendszer bevezetése mellett kampányolt, amely az időmérő edzések végeredményének megbolygatásával olyan rajtsorrendet szülne, ahol nem a leggyorsabb autók startolnak az élről - ezzel garantálva az előzéseket és a csatákat. Az ötlet végül nem kapott elég támogatást, és a Formula-1 inkább visszatért a tavaly is használt időmérő-rendszerre. A Kínai Nagydíjon azonban a sors úgy hozta, hogy a futam elején több erős autó is a mezőny végére esett vissza, a felzárkózásuk pedig végül a valaha volt legtöbb előzéssel járó F1-es futamot eredményezte.

Dppi_00116002_876



A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a sport igenis jó irányba indult el az idei évre életbe léptetett kisebb szabályváltozásokkal, mint a rajtok megnehezítése és a szerteágazóbb gumitaktikák, az elmúlt eseménydús futamok pedig azt igazolják, hogy az Ecclestone-féle radikális lépések nélkül is lehet némi életet csempészni a versenyek menetébe. De vajon önmagától is fennmarad ez az állapot?  

„Sikeresnek mondható a gumikkal kapcsolatos újítás, mivel kicsit összekavarja a stratégiákat” - idézi Horner értékelését a crash.net. „A csapatok eltérő abroncskészlettel érkeznek meg a hétvégékre. Legalábbis az első három hétvégére ez volt elmondható, az pedig még a jövő zenéje, hogy a továbbiakban mennyire fognak egymáshoz közelíteni a taktikák.”

„De a következő futamokon mindenképpen lenyűgöző lesz nézni, milyen utat választanak majd a többiek. Érdekes volt, ahogy Kínában Rosberg az eddigiektől eltérő taktikát választott, ami most működött is számukra, viszont nem biztos, hogy a többi hétvégén is fog.”

„Szerintem a rajtolási technikát érintő változtatás is bevált, hiszen ez is nagyobb változatosságot eredményez. Persze ha gyors autók kerülnek a mezőny végére, az elkerülhetetlenül jó versenyt produkál, mi pedig minden olyan alkalommal, amikor a mezőny összekeveredik, elképzelhetjük Bernie-t, amint a következő stratégiai gyűlésen megjegyzi: ’Én megmondtam.’”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: