A Pirelli futam után kiadott elemzéseiből kiderül, hogy a célig eljutó 22 pilóta közül 13-an is mindhárom elérhető gumikeveréket felrakták autójukra a Kínai Nagydíj 56 köre alatt. A legtöbb kiállást Lewis Hamilton teljesítette, aki ötször járt a bokszban - igaz, a szuperlágyakat csak egyetlen körig használta -, míg csapattársa csupán két kerékcserével nyerte meg a futamot. Nico Rosbergen kívül csak Felipe Massa és Marcus Ericsson tudták ilyen kevés szervízeléssel teljesíteni a versenyt.
A legjobb gumikímélőnek Sebastian Vettel bizonyult, akinek délutánja két szuperlágyas és két lágyas etapból állt. A közepes keverékek használata nélkül rajta kívül csak a két Haas és Pascal Wehrlein jutott el a célig, de ők mind távol voltak a pontszerzéstől. Vettel autója tempóját óvatos vezetésével ötvözte a második helyre történő felzárkózása során, hiszen mindkét lágyabb keverékkel ő tudta teljesíteni a leghosszabb etapot a mezőnyből.
Az egyes keverékekkel elért leggyorsabb körök:
Közepes |
Lágy |
Szuperlágy |
|
1. |
Rosberg: 1:40.418 |
Verstappen: 1:40.399 |
Hülkenberg: 1:39.824 |
2. |
Hamilton: 1:40.662 |
Rosberg: 1:40.580 |
Grosjean: 1:39.923 |
3. |
Ricciardo: 1:41.015 |
Nasr: 1:40.582 |
Button: 1:40.298 |
Az egyes keverékekkel futott leghosszabb etapok:
Közepes |
Perez |
28 kör |
Lágy |
Vettel |
21 kör |
Szuperlágy |
Vettel |
13 kör |