DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda
F1

Min úszott el a Force India versenye?

Noha a verseny elején a dobogósok mögött autóztak, a két Force India számára siralmasan alakult az F1-es Kínai Nagydíj további része, és pont nélkül kénytelenek távozni Sanghajból.

A Kínai Nagydíj rajtja a megszokottnál mozgalmasabban alakult: elrontott indulások, repkedő szárnydarabok, ide-oda csúszkáló autók - Sergio Perez és Nico Hülkenberg azonban parádésan vágta át magát a káoszon, és az első kör végére már a 4. és 5. pozícióban haladtak. A mexikói a 7. helyről jött előre három, a német pedig a 13.-ról nyolc pozíciót, és ötödikként haladt csapattársa után.

A safety car beküldése azonban felborította a silverstone-iak ígéretesen kezdődő versenyét, a szuperlágyak lecserélése a mezőny második felébe dobta őket, ahonnan nem tudtak kikeveredni az 56 kör során. „A dolgok nem igazán az én szám íze szerint alakultak ma, és a safety car sem segített rajtam” - nyilatkozta a végül 11. helyen záró Sergio Perez. A rajt nagyszerűen sikerült, és ígéretes helyen voltunk, a biztonsági autó pályára küldése előtt pedig a harmadik helyen álltam. Ekkor nem volt más választásunk, csak a gumicsere, melynek következtében komoly hátrányba kerültem.”



„Nagyon keményen kellett harcolnom, hiszen a körülöttem lévők más abroncsokon autóztak, és szintén felzárkózással próbálkoztak - ezt viszont megszenvedték a gumijaim. Volt néhány szórakoztató csatám a verseny során, de a pontszerzés végül kicsúszott a kezeink közül. Úgy vélem, a megfelelő stratégiát választottuk, de egyszerűen nem volt szerencsénk. Egy biztos: folytatunk kell a megkezdett munkát, hogy a következő versenyeken erősebben térjünk vissza” - tette hozzá a mexikói pilóta.

Nico Hülkenberg mega-rajtjával óriási nyerhetett volna, de végül ugyanabba a spirálba került, mint csapattársa, és végül a csalódást keltő 15. helyen zárt. „Frusztráló versenyen vagyok túl, annak ellenére, hogy rajt és az első néhány kör remekül sikerült. A lámpák kialvása után a 13. helyről az ötödikig lőttem ki, pozíciót pozíció után kaptam. A biztonsági autó viszont az egészet kidobta az ablakon, mert a bokszban várakoznom kellett Checo mögött, és visszaestem a mezőny sűrűjébe.”

„Folyamatosan forgalomban autóztam, ez pedig tönkretette a gumikat. Az abroncskopás volt a legnagyobb tényező a mai versenyen, és úgy tűnik, jobban szenvedtünk emiatt, mint a többiek, hiszen folyamatosan hátrafelé lépkedtem a futam második felében. Aztán ráadásként jött az időbüntetés, de végül nem jelentett nagy változást az eredményben: a szabályok azt mondják, nem szabad lassan haladnod, ahogyan a bokszba jössz, de a verseny hevében nehéz felmérni, hogy származhat-e előnyöd ebből. Ami azt illeti, nem volt meg a tempónk a pontszerzéshez, a következő versenyekre fejlődnünk kell ezen a téren” - tette hozzá Hülkenberg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: