A brit gyors előrelépésben bízott a 22. rajthelyről, miután az időmérőn műszaki hiba miatt mért kört sem tudott futni, de már az első kanyarokban bajba került, amikor a Ferrarik ütközése által kiváltott láncreakció őt is elérte, és az autóját felé kormányzó Felipe Nasr letörte az első vezetőszárnyat a Mercedesről.
„Ez tényleg egy nehéz nap volt. Jó rajtot fogtam, de hátulról indulni mindig necces, és bele is keveredtem valamibe. Próbáltam elkerülni, ami előttem történik, de engem is belesodortak” - magyarázta az autóból kiszállva a brit, akinek immár 36 pontos a hátránya csapattársával szemben a tabellán. „Ezt követően csak arra törekedtünk, hogy előreverekedjük magunkat a mezőnyben, de minden kiállásom után hátraestem, és kezdhettem előröl a felzárkózást. Úgy éreztem, hogy nem igazán jutok előre, a végén pedig már nem maradt elég a gumijaimban ahhoz, hogy védekezni tudjak. Nem valami jó befejezés ez számunkra.”
A Mercedes menet közben változtatta meg Hamilton taktikáját. Noha eleinte úgy tervezték, hogy csak a lágy gumikon fognak körözni, és emiatt a biztonsági autó alatt csak egyetlen körre feltették a szuperlágyat, hogy letudják ezen kötelességüket, a brit végül a közepes keverékeken futott be a célba, ám a hajrában Ricciardo és Raikkönen is megelőzte.
„Ez a pálya elég jó az előzések szempontjából, és viszonylag könnyű közel kerülni az előttünk állókhoz, de az autóm elég komolyan megsérült. Nem tudom pontosan, hogy mivel volt gond, de szerintem valamilyen aerodinamikai elem rongálódhatott meg, és talán a felfüggesztés is, mert a gép őrült módjára rángatózott” - ecsetelte nehézségeit a címvédő.