DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Ricciardo: Meg tudjuk szorongatni a Ferrarit

A Red Bull F1-es pilótája bízik benne hogy második rajthelye nem csak a szerencsének köszönhető, így a Kínai Nagydíjon egyenrangú ellenfélként szállhat majd szembe a Ferrarikkal.

Nem azt a felállást eredményezte a sanghaji időmérő edzés vége, mint amire előzetesen számítottunk: a két Ferrari helyett Daniel Ricciardo lőtte be RB12-esét a pole-t megszerző Nico Rosberg mellé, így a 2014-es Kínai Nagydíj után újfent ezen a pályán indulhat első sorból.

Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen azonban egyaránt hibáztak gyorsköreikben, ami egy picit elmaszkírozza az ausztrál valódi tempóját, de ígéretes lehet vasárnapra, hogy a Red Bull versenytávon sokkal jobb teljesített Ausztráliában és Bahreinben is. „A mai nap nagyon bátorító volt, és ha ilyen körre vagyunk képesek, akkor a versenyen is lehet majd keresnivalónk” - idézte Ricciardót az Autosport.



„Normális esetben sokkal jobbak vagyunk a versenyen, és remélem, hogy meg tudjuk szorongatni a Ferrarit. A lágy abroncsokkal Nico nagyon jó lehet a rajtnál, így már az is fantasztikus lenne, ha harcban tudnánk lenni a dobogóért. Még alig pár versenyt telt el a szezonból, de mindent kihoztunk a lehetőségeinkből, és megmutattuk, milyen is a valódi tempónk száraz pályán.”

„Az, hogy második helyet szereztünk ilyen körülmények között, aláhúzza, hogy mekkorát sikerült előrelépnünk 2015 vége óta. Folytatnunk kell a megkezdett munkát, de jó érzés, hogy visszatérhettünk egy kicsit. Tudom, most még csak az időmérő edzésen vagyunk túl, de nagyszerű lenne, ha holnap is ugyanitt lehetnénk” - tette hozzá Ricciardo.

A háromszoros F1-es futamgyőztes elmondta, az időmérő korai szakaszában nem hitte volna, hogy ilyen eredményre is képes lehet majd. „Egyensúlyi problémák miatt nem számítottunk rá, hogy be tudunk férni az első néhány sorba. De a Q3-ban még találtam egy kis tempót, annak ellenére, hogy a szuperlágy nagyon trükkösen viselkedik, amikor egy jó kört szeretnél kicsikarni belőle. A kör előrehaladtával ugyanis egyre rosszabb állapotba kerül.”

„Úgy vélem, az edzés végére nagyszerű csomagot raktunk össze, hiszen folyamatosan megértettük ezeket a folyamatokat, hozzászoktam a pályához, és a mérnökök is állítgattak az első szárnyon és nyomás terén. Nagyszerű időmérő volt, egyáltalán nem számítottunk rá” - mondta az ausztrál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: