Miután néhány csapat útjába állt annak, hogy Bahreinben lényegi változás történjen az időmérő edzés lebonyolításában, a szahíri kvalifikáció is hasonlóan unalmasra sikeredett, mint Melbourne-ben. A Q2 utolsó perceiben egyetlen autó próbálkozott csak jobb idővel, a Q3 mondvacsinált izgalmai pedig csak annak voltak köszönhetőek, hogy Lewis Hamilton hibázott első körében, javításra kényszerítve riválisait.
Toto Wolffnak nyers véleménye van arról, hogy mit kellene tenni azokkal, akik a változás elé állnak: „Nyilvánosan kellene őket keresztre feszíteni a paddockban” - idézte az osztrákot a Motorsport.com. Az FIA elnöke, Jean Todt, Bernie Ecclestone és a csapatok Bahreinben a verseny előtt fognak összeülni hogy megvitassák, milyen módosítások eszközölhetőek Kínára, de többek szerint az egyedüli helyes megoldás az lenne, ha visszatérnének a régi kvalifikációhoz.
„Amikor beszéltem Jean Todttal múlt héten, azt mondta, hogy tisztességesen szeretné felépíteni az új formátumot. Szerinte a Q1-ből és a Q2-ből volt mit tanulni, de inkább maradt a melbourne-i szisztéma mellett, hogy megbizonyosodjon róla, mégis rossz az egész. Ha pedig így lesz, akkor úgy gondolja, hogy a legvalószínűbb megoldás az, hogy visszatérnek a 2015-ös verzióhoz” - mondta Wolff.
„Nem vagyunk olyan helyzetben, hogy megengedjük magunknak a kísérletezést Sanghajra, hiszen miután kétszer változtattunk, bolondnak néznének minket. De talán van egy olyan formátum, ami érdekes lehet - például valaki azt mondta nekem a minap, hogy a legjobb nyolc pilóta egy-egy mért körrel döntsön a helyek sorsáról, ami érdekes lenne. Emlékszem rá, hogy az FIA GT is ezt csinálta tíz évvel ezelőtt. De előtte határozottan kell megítélnünk az egészet, az összes fontos információ és adat birtokában, és talán bevethetünk egy új verziót a következő évben. De sokkal okosabb döntéshozatalra van szükség.”
Bob Fernley, a Force India helyettes csapatvezetője úgy látja, hogy a sportág akkor járna a legjobban, ha visszatérne a 2015-ös formátumhoz, mindazonáltal az újat sem írja le teljesen. „Szerintem meg kell várnunk a találkozót, és meglátjuk, mi lesz majd” - nyilatkozta Fernley a Motorsport.com-nak. „Számtalan olyan opció van, amit biztosan lesöpörnek majd az asztalról, de biztosan kitalálunk majd valamit.”
„Úgy vélem nem lehet folyamatosan visszatérni a jelenlegi verzióhoz, ami nem megfelelő, így változtatni kell rajta. Egy dolog biztos: azzal, hogy más módosításokat leszavaztak korábban, az egyetlen reális lépés, ha visszatérünk a 2015-ös kvalifikációhoz” - tette hozzá a brit.