A Bahreini Nagydíj kvalifikációja nagyban hasonló képet mutatott a két héttel ezelőtti Ausztrál Nagydíjéval: az egyes szakaszok utolsó percei aktivitás nélkül zajlottak, ugyanis a versenyzőknek nem maradt elég abroncsuk ahhoz, hogy végig körözzenek, viszont korán ki kellett hajtaniuk, hogy elkerüljék a kiesést.
„Nem hiszem, hogy bárkit is meglepetésként ért, amit láthattunk” - mondta a Red Bullt irányító Christian Horner. „Túl nagy a hangsúly az egyes szakaszok kezdetén, amikor mindenki kirohan a pályára, és elhasználja az összes gumiját, így később már nem tud reagálni. Rendben volt, hogy adtunk neki még egy esélyt, de azt hiszem, most minden kétséget kizáróan bebizonyosodott, hogy nem ez a helyes út. Oké, a Q1 még viszonylag érdekes az elején, de aztán mindenki kifogy a gumikból és kész. Ami működött, és nem volt romlott, azt nem kell megpróbálnunk megjavítani.”
Toto Wolff ugyanazzal a szóval kezdte nyilatkozatát, mint az Ausztrál Nagydíj időmérője után: „Szörnyű volt” - mondta, hozzátéve, hogy olykor nem is értette, amit a pályán látott.
„Perez gyorskörön volt, amikor az ideje már lejárt, a Williamsek pedig lassan köröztek, és nem vagyok benne biztos, hogy tudták ennek az okát - legalábbis mi nem tudtuk! Ráadásul három perccel a leintés előtt véget ért az időmérő.”
„Egyszerűsítenünk kell a dolgokat ahelyett, hogy bonyolítjuk. Felelősségünk van a nézők felé, ezen felelősségünknek pedig nem tettünk eleget az utóbbi időben. Vissza kell térnünk az előző évi rendszerhez, aztán pedig ráérünk gondolkodni azon, hogy hogyan csinálhatnánk jobban a dolgokat. Ha pedig alaposan kielemeztük a dolgokat, belevághatunk valamibe jövőre.”
A Williams helyettes csapatvezetője eközben egyértelműsítette, hogy elsősorban azért küldték pályára Valtteri Bottast és Felipe Massát a Q2 végén, hogy legalább valami eseményt szolgáltassanak vele a nézőknek.
„Kiküldtük őket, mert volt még tartalékban egy szett szuperlágyunk, amit már egyébként sem akartunk használni. Senki sem volt a pályán a Q2 utolsó részében, és ha mi nem megyünk ki, akkor négy perc csendben telt volna el. Ezen mindenképpen javítanunk kell.”
A csapatok vasárnap délelőtt ülnek össze Bernie Ecclestone-nal és Jean Todttal, hogy megbeszéljék, mi legyen az időmérő sorsa a Kínai Nagydíjra. A legvalószínűbb forgatókönyv, hogy visszatérnek a tavalyi rendszerhez, de ez volt a legvalószínűbb az előző versenyhétvégét követően is...