DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

AFM április: Michelisz megint lázba hozza a Ringet

Megjelent Magyarország motorsport magazinjának legfrissebb, áprilisi száma, benne mindennel, amit a Túraautó-világbajnokság legújabb szezonjáról tudni érdemes.

Az elmúlt télen bekövetkezett az, amire már sokan évek óta vártak: Magyarország elsőszámú autóversenyzője, Michelisz Norbert gyári szerződést kapott a Honda WTCC-csapatától, így maga mögött hagyva a Zengőt új kihívásba vágott bele. Az Autósport és Formula Magazin ott járt Vallelungában a túraautósok kollektív szezonelőtti tesztjén, ahol Micheliszt is részletesen kikérdezte arról, mire számít gyári versenyzőként töltött első szezonjában a legnagyobbak között. A WTCC 12. évada emellett több jelentős szabályváltozással, valamint néhány új csapattal és versenyzővel vette kezdetét, amelyeket a lap szintén részletez.

Eközben a Formula-1-ben már körvonalazódni kezdetek az erőviszonyok, ezzel együtt pedig az is látszik, hogy újabb küzdelmes év áll a McLaren-Honda előtt. A csapat autóinak vélhetően idén is be kell majd érniük az alkalmi pontszerzéssel, de vajon hogyan birkózik meg a szűnni nem akaró sikertelenséggel két világbajnok pilótájuk, Fernando Alonso és Jenson Button? Tényleg learathatják még a kemény munka és a hosszú várakozás gyümölcsét, vagy a wokingiaknál csak elvesztegetik utolsó F1-es éveiket? A Magazin ennek a kérdésnek járt utána.

A nagydíjversenyzéshez használt formulaautók az idők kezdete óta nyitott pilótafülkével rendelkeztek, ami ugyan mindig is fokozta a fejsérülések veszélyét, de mégis hozzátartozott a világ leggyorsabb autóinak varázsához. Nem tudtunk volna elképzelni egy F1-es modellt zárt fülkével. Az elmúlt hónapokban azonban megérkezett a forradalmi változás szele a sportba, ahol egyre komolyabban fontolgatják, hogy valamilyen fedelet, védőburkot helyeznek a versenyzők feje fölé. Barcelonában a Ferrari már kipróbálta a „halo” névre keresztelt fejvédőt, ami jobban megosztotta a véleményeket a Formula-1 mezőnyében, mint talán korábban bármi. Az AFM kórleletet ad arról, hogy van-e jövője a „glóriának” az autósportok csúcsán.

Nagy részük nevét csak a legfanatikusabb F1-es rajongók ismerik, ám főként nekik köszönhető, ha egy csapatnál minden gördülékenyen megy. Ők a csapatmenedzserek, akik nélkül pillanatok alatt problémahegyekbe ütköznének az istállók. Az Autósport és Formula Magazin betekintést nyújt a sport többnyire elhallgatott hőseinek életébe, akik valójában mozgatják a szálakat a háttérben.

Mi lett az úttörők sorsa? A magazin korábban már felidézte azoknak a csapatoknak a történetét, amelyek részt vettek az első, 1986-os Magyar Nagydíjon – most pedig ugyanezt teszi a versenyzőkkel. Vajon hogyan alakult az első hungaroringi F1-es futam 26 résztvevőjének a sorsa a továbbiakban? Egyesek világbajnokok lettek, másokat azonban egészen eltérő irányba sodort az élet. Történelemóra Nelson Piquet-től Allen Bergig.

További témák a lapból:

- Ausztrál Nagydíj versenyriport

- Ezért szeretjük az újoncot - Debütált a Haas

- Technika: A 2016-os szabályok

- Dávid Sándor különvélemény rovata

- A Shell segítsége - Évtizedek óta a Ferrari oldalán

- Feszült hangulatban startolt a MotoGP-szezon

- WRC: Latvala elrontotta Ogier ünnepét

- Elemzés: Besokalltak a Rali-vb pilótái

- Ezt kínálja a Pirelli a magyar raliversenyzőknek

- Eger Rali műsorfüzet

- Elstartolt a ralikrossz-szezon

- Bugatti Chiron - Egy autó és legendás névadója

- Egy lány és egy autó: Tímea és a Jaguar

A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu weboldalán.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: