DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda
F1

Majdnem kiesett a versenyből Rosberg

Az Ausztrál Nagydíj győztesének futama komoly veszélybe került egy fékprobléma miatt – amelyről maga a pilóta sem tudott. A gumik szintén csaknem keresztülhúzták a Mercedes számításait.

Nico Rosberg futamgyőzelemmel indította szezonját, a verseny közben azonban felmerült az a lehetőség is, hogy ki kell állnia, a bokszban ugyanis a féknyereg túlmelegedését észlelték. Nem véletlenül nem emlékezhetünk erre a problémára a közvetítésből: az újonnan bevezetett rádiós korlátozás miatt ugyanis nem beszélhettek róla Rosberggel, aki nem is volt tudatában műszaki gondjának.

„Probléma adódott Nico autójában a féknyereg hőmérsékletével, amely egyre jobban emelkedett, majdnem addig a szintig, amikor az autó bokszba hívásáról kellett gondolkodnunk” – árulta el a Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff a motorsport.com lapnak. Ebben az esetben Rosbergnek az élről kellett volna kiállnia, a probléma idején ugyanis már ő vezetett. „Ez körülbelül a verseny kétharmadánál történt, utólag törmelékeket találtunk a nyeregben.”

„Aztán a hőmérséklet stabilizálódott a maximális értéknél, majd lefelé kezdett kúszni, nagyon lassan, mígnem helyreállt. Egy ponton azonban nagyon nehéz volt a csapatnak kezelni. Nico nem tudott róla, nem mondhattuk meg neki. A vészjelzést majdnem megkapta, egészen közel kerültünk hozzá, és nem tudtunk mit kezdeni vele.”



A két Mercedes eggyel kevesebb kiállásának köszönhetően előzte meg Sebastian Vettelt, mivel a piros zászlós megszakítás közben úgy döntöttek, közepes abroncsokat tesznek az autókra, amelyeknek ki kellett bírniuk a verseny kétharmadát.

„15 körrel a leintés előtt a számításaink azt mutatták, hogy a gumik nem fogják kibírni. Aztán körülbelül öt kör volt vissza, mikor a bal hátsónál fennállt a hirtelen teljesítményvesztés veszélye. A hőmérsékletük minden egyes kör után egyre csökkent. A gumis emberünk azt mondta, ’öt körrel a vége előtt, ennyi volt’. De nem hívhattuk ki őket, és azt sem mondhattuk, menjenek lassabban, mivel akkor még inkább csökkent volt a hőmérséklet” – magyarázta Wolff. A Mercedes azonban ezt a krízist is megúszta: „Sok tapadást elveszítettünk a hátsóval, de ez csak a négy gumi egyike, és sikerült kitartania a végéig.”

Még egy meghatározó pillanata volt a Mercedes futamának, méghozzá a rajt: az első sorból Rosberg a harmadik, a pole-pozíciós Hamilton pedig egészen a hatodik helyre esett vissza. „A tegnapi rajtgyakorlataink sem voltak túl jók. Nem lehettünk biztosak benne, lesz-e belőle probléma a versenyen. Az igazat megvallva nem tudom, mi történt pontosan a startnál, ki kell még elemeznünk” – beszélt erről Toto Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: