DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Grosjean bokszkiállás nélkül tett csodát a Haasszal

A Haas álomszerűen kezdte meg F1-es kalandját az Ausztrál Nagydíjon, Romain Grosjean ugyanis 6. helyen hozta be az autót első versenyükön. A remek tempó mellett a szerencse is melléjük állt.

Noha az időmérőn a Haas autói még csak a Manort tudták legyőzni, a futamon középmezőnyhöz méltó tempót diktáltak az újonc csapat VF-16 névre keresztelt modelljei. Esteban Gutierrez ugyan nem jutott el a célig, miután ijesztő balesetbe keveredett Fernando Alonsóval, ám ironikus módon éppen ez segítette az istállót abban, hogy tökéletes taktikát hajtson végre a másik autóval.

EasyCapture1_2



Grosjean a lágy keverékeken rajtolt, és míg a mezőny nagy része már megejtette első kerékcseréjét a 18. körben belengetett piros zászló előtt, a francia eddig még nem tette meg. A leállás alatt ezt is megejthették, hiszen szabadon kereket cseréltek, és a közepes keverékeket felrakva megpróbálták egy lendülettel teljesíteni a hátralévő 39 kört. Grosjean remekül valósította meg a tervet, és Nico Hülkenberget, valamint Valtteri Bottast maga mögött tartva az előkelő 6. helyen futott be, rengeteg okot adva az örömre a Haasnak a debütáló hétvégéjén.

„Ez olyan érzés, mintha a dobogó tetejére álltunk volna fel” - lelkendezett a francia, aki az egész tavalyi évben a Lotusszal is csak egy alkalommal ért célba jobb helyen, mint ma. „Elképesztő versenyen, elképesztő hétvégén vagyunk túl. Ausztrália sohasem volt kedves hozzám az eredmények tekintetében, de most, amikor lecseréltem az autómat, végre minden összeállt. A háttérben mindenki rengeteget, tényleg rengeteget dolgozott, hogy ezt elérjük. Az első naptól fogva mondtam a srácoknak, hogy hatalmas potenciál van az autónkban, de le kellett tennünk egy eredményt, hogy bizonyítsuk ezt. Rengeteg terület van még, amelyben javulhatunk, és tisztában is vagyunk vele, de ez a helyezés most mindenkinek megnövelte a morálját, és segítette a csapatot abban, hogy magabiztosabb legyen a továbbiakban.”

„A kulcsot a stratégia jelentette. A piros zászló alatt lecserélhettük a gumikat, és így egy ingyen bokszkiálláshoz jutottunk. Ezt követően 39 körön át kellett ugyanazon az abroncson maradnom, ami nem volt könnyű, hiszen nem volt viszonyítási alapunk ahhoz, hogy mennyit hozhatunk ki belőlük. Végül azonban sikerült őket életben tartani, és minden összejött.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: