DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Az újonc nem tesztelhetett eleget

Rájárt a rúd a Manor zöldfülűjére Barcelonában, aki négy tesztnap után kijelentette: az F1-es autókat vezetni nem nagy kunszt, inkább a pilótafülkén kívüli feladatok okoznak nehézséget.

A 2016-os mezőny egyik újonca számára sem alakult túl eredményesen a tesztszezon, a három első éves pilóta egyike sem érte el a 300 megtett kört – Jolyon Palmer katasztrofálisnak nevezte a barcelonai két hetet. Hozzá hasonlóan Rio Haryantónak is kijutott a műszaki hibákból, a Manor indonéz pilótája bevallotta, több tapasztalatot szeretett volna gyűjteni.



„Mechanikai problémánk volt az utolsó napon, a csapat mindent beleadott, hogy kijavítsa, végül épp ebédszünet előtt sikerült ez. Azt kívánom, bárcsak többet tesztelhettem volna, de a négy nap alatt így is sikerült sok munkát elvégezni. Minden alkalommal magabiztosabb vagyok, ahányszor beülök az autóba, és egyre jobban összeszokom a csapattal is” – idézi az F1i.com az indonéz versenyzőt, aki 228 körig jutott, ennél kevesebbet az állandó versenyzők között csupán Esteban Gutierrez teljesített a bemutatkozó Haasszal.

A 23 éves pilóta a múlt heti teszten két piros zászlót okozó vezetői hibát is elkövetett, mégis úgy érzi, nem túl nagy kihívás az F1-es autók kordában tartása. „Ami a vezetést illeti, nem gondolom, hogy túlságosan nagy lépcsőfok, a különbség a Formula-1-ben a számos procedúra, amit követni kell, a sok változtatás vezetés közben, a rengeteg név, amit meg kell jegyezni a csapatban, a sok ember körülöttem. Az autón kívül óriási a lépés.”

„Nemsokára találkozni fogok a csapattal, hogy megbeszéljük, milyen volt a négy napom, sokat fogok tanulni arról, mely területeken kell még fejlődnöm. Melbourne-ben először fogok járni, ezért szimulátoroznom is kell, hogy megtanuljam a pályán” – beszélt keveset a két hét múlva zajló Ausztrál Nagydíjat megelőző teendőiről Haryanto.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: